Nog 4 dagen van Viterbo naar Vetralla 20 km

13 juni 2017 - Vetralla, Italië

Hoewel we een erg goede kamer hadden voelde de stad niet goed; we zaten dan ook in het wat mindere deel binnen de muren. Dat bleek pas toen we vanochtend de stad uit liepen. Er was toch nog een aantal mooie pleinen en terrassen.  Jammer, ook het eten gisteren (maandag dus er is haast niks open aan ristorantes) Dus via maps me de dichtsbijzijnde gepakt, die zat afgeladen, maar met werkvolk. Daar was het menu ook op afgestemd. Veel wel lekker maar de nadruk op veel, veel spaghetti, veel saus, veel zout ook.

Het ontbijt was lekker. Het stadje uit (60.000 inwoners weet Liesbeth uit een folder te citeren) Langs een oude kathedraal met klooster net op de stadsmuur, vol in restauratie.

Daarna veel holle wegen; dus schaduw en tot 11 uur is het redelijk te doen. Maar daarna begint vriend zon en de stoffige weg (nu ook weer vulkanisch gesteente) hun best te doen om je zo nat mogelijk te maken. Druipend van het zweet stoppen we af en toe om met zijn 2 en een flesje water te drinken. Gisteravond hebben we de minibar gevuld met onze waterflessen, maar rond 12 uur zijn ook die de koude ontstegen. Ook het landschap verandert weer. Na een aantal uren over het verlengde van de via Cassia gelopen te hebben (alsthans zo lijkt het) beginnen we aan de wandeling tussen de olijfboomgaarden; op lavasteen. Naast een warmte weerschijn ook een gravel achtige slip toestand tijdens het lopen. Iedere keer heb je het idee dat je door/weg glijdt.

Maar gisteravond heb ik een aantal nummer van you tube gedraaid; oa Johnny Cash Ghostriders in the sky. Het speelt nog steeds door mijn hoofd. Ook een nummer van de Dixichicks is blijven hangen.

Liesbeth heeft gisteren in de H&M tegenover het hotel teenslippers gekocht om haar tenen waar de nagels van af zijn wat ruimte te geven om te drogen.

Het vinden van ons onderkomen is wat problematisch, we lopen er 2-3 keer langs. Als we binnen zijn nemen we een drankje en gaan nadat we de tassen op de kamer hebben gezet naar een restaurant voor ons middagmaal. Lekker!!

Vanavond eten we hier weer. Daarna gaan we het stadje in. Een stadje met een erg vrolijke uitstraling, veel bloembakken etc, alleen geen hond op straat, vanwege de zinderende hitte!!

Naar het  hotel waar we een balkon hebben (handig voor de was en de schoenen) wassen etc.

Bijkomen en hotels voor de komende dagen reserveren.

Rond half zeven gaan we weer naar boven het stadje in voor een borrel en een lekkere maaltijd.

“Toeval bestaat niet”, de wijn die we bestellen (3 x Est ! !! !!!) blijkt een etiket te hebben met pioenrozen erop! Ook de smaak is beïnvloed door de pioenroos…!!!

We drinken de koffie buiten want binnen is het niet om uit te houden. Ook nu (elf uur) loopt het zweet over mijn rug en dat is niet van inspanning. Zo lekker het balkon op!!

Morgen weer een etappe. Mijlpalen deze dag: Meer dan 2000 km gelopen en ik ben vandaag 90 dagen onderweg. Nog 5 dagen en dan zie ik mijn eigen bed weer….. Is mijn kuiltje er nog wel??

1. Jeannette de Graaf:
    14 juni 2017
    Geweldig, leuk stuk weer hoor Hans, en wat vervelend voor Liesbeth met zere tenen,
    heb jij geen last? dat is toch ook niet te geloven?
    Het einde gaat nu gloren, jullie lopen langs heren ,s wegen 1000 den kilometers, ik hier
    thuis heb amper tijd om je verhalen te lezen terwijl het heel graag volg, want ik ben wel heel erg trots, nog even volhouden, hou je taai, veel doorzettingsvermogen en liefs van ons voor jullie, dikke knuffel, Jan en jeannette