Donderdag 17-5 De individuele hotpot!

23 mei 2018 - Shanghai, China

Vandaag starten we niet met een ontbijt bij de familymarket maar lopen we naar een ontbijttentje, dat we gisteren enigszins in de buurt ontdekt hadden. Eerst nog een paar alternatieven maar dat levert niks op en het ontbijtzaakje heeft vette gevulde broodjes en geen koffie en thee. F heeft de YuYu-tuin als volgende op zijn to do lijstje staan dus lopen we daar maar naar toe. Daar komen we een Starbucks tegen. Wifi en een broodje en koffie. Het wordt steeds later en drukker; toch valt de drukte in de tuin nog mee; de tempel door en dan naar de stoffenmarkt. Als je hier een kledingstuk achterlaat, dan kun je enkel dagen later deze weer ophalen en is deze in de gekozen stof na gemaakt…Een aantal heren hebben de opdracht dit te doen van het thuisblijvende deel. De anderen en wij gaan op een terras zitten in de buurt. Het zoeken van een stofje kost wel enige tijd. Tijdens het biertje krijgt L last van de warmte, we besluiten samen terug te gaan naar het appartement. Nadat we toch nog even lekker hebben gegeten. De overigen gaan verder met de wandeling naar de Bund en gaan het dakterras op om een drankje te nuttigen. L doet een dutje en ik schrijf wat en lees wat. Als ook de anderen gearriveerd zijn is het alweer bijna tijd om weer in de metro te stappen en M weer te ontmoeten. Dit keer bij de Solobar. Vandaaruit is het nog maar een paar stappen naar een Hotpot restaurant. Een leuk concept bij iedere stoel hoort een in de tafel gemonteerd inductieplaatje waarop een pannetje met bouillon kan staan; waarvan de handvaten net boven het tafelblad uitkomen. Je kunt kiezen uit een aantal basis bouillons, daarbij kies je de groenten/vlees/vis kruiden/saus die je wilt hebben en koken maar…de inkokende bouillon wordt steeds lekkerder door de toevoeging van de natuurlijke kooksappen van de ingrediënten. Nu kunnen we de verschillende vleesschalen zelf kiezen…Ook L is weer bijgetrokken en laat zich de maaltijd goed smaken. Ze krijgt ook weer praatjes. Ze vertelde over een ouder echtpaar dat de afgeladen metro in kwam met zware koffers en L dwong met haar ogen een tweetal chinesen op te staan om ruimte voor het  oudere echtpaar te maken.

Na het eten weer de riedel, metro etc…

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade