Donderdag 7 en vrijdag 8 juni Terugreis

12 juni 2018 - Schiedam, Nederland

We zijn al erg vroeg wakker. Rond 7 uur zitten we al klaar voor het ontbijt. De tassen heb ik zelf bij de receptie neer gezet. Het wachten is op Remy. Als we het ontbijt op hebben blijkt dat Remy ook is gearriveerd, alleen is hij zijn auto aan het wassen. Vandaag op het vliegveld krijgt hij weer nieuwe cliënten.

Het fototoestel heeft hij gevonden dus die hebben we weer terug…PFFF

We stappen in en op naar het vliegveld. Eerst nog over bochtige weggetjes; Remy kan opeens wel snelheid ontwikkelen met de auto. Al gauw komen we op een drukkere weg, wat meteen ook weer oponthoud geeft. Zelfs later op de “snelweg” (vierbaansweg met max 80km en zijwegen) lopen kleine paard-en-wagentjes, brommertjes en kleine “api” ’s (vrachtscootertjes die op de Italiaanse lijken) en dan last but not least de kleine suzukibusjes die zonder teken gewoon stil gaan staan.. Dat zorgt steeds voor langzamer rijden. Ook het tegemoet komende verkeer kan een plots afslaande of stoppende brommer opleveren waardoor een heel treintje langzaam tot stilstand komt.

Dorp in; door en weer opnieuw.. We rijden langs de noordwest kust richting Mataran. En dan de “snelweg”naar het vliegveld, dat geheel nieuw is; inclusief een infrastructuur waar ze nog wel 50 jaar mee vooruit kunnen.

Tegen elven worden we afgeleverd. Inchecken kan alleen voor het korte vluchtje. Bagage transfer kan ook niet.. Dat betekent lange rijen op Bali.. En wachten op je tas.

Eenmaal op Bali blijkt dat we pas 2 uur voor vertrek in kunnen checken.. Dat betekent 4 uur hangen op een vertrekhal zonder airco… Na een uurtje gezeten te hebben met een lunch…. Ja wat doe je dan. Vervelen  (-d) is het wel. Volgende keer regelen we dat anders.

Dan kunnen we eindelijk naar de balie. Daar zijn er slechts 2 balies open en 1 voor de mensen die al een stoel hebben. We staan redelijk vooraan, maar de rij achter ons groeit snel.

Tas inchecken gaat vlot.

Weer wachten en dan eindelijk instappen. Tot aan Singapore zitten we met zijn tweeën.

In Singapore moet het hele vliegtuig uitstappen. Bemanning wordt vervangen en iedereen moet weer opnieuw door de nieuwe incheck… Tussentijds lopen we een rondje op het vliegveld in de belastingvrije zone.. Wat een smak luxe wordt hier aangeboden.. Onbeschrijfelijk.

Dan weer vliegen; meteen weer een maaltijd…! We kijken films, slapen wat of doen pogingen daartoe. Mijn interne klok heeft na de allah oproepen de vijf uur in het geheugen gegrift; het maakt niet uit welke tijdzone. Vijf uur wakker. Nog een film en dan komt het ontbijt en dan wordt de daling al ingezet. Om half acht raken de banden weer nederlandse bodem. Ik app meteen geland…! En direct antwoord!

B komt ons afhalen op Schiedam CS. De tas duurt even. Dan naar de IC direct, de eerste missen we, maar 10 minuten later gaat er weer een. (in de trein verlies ik waarschijnlijk mijn ov kaart!, dat ontdekken we pas in Schiedam)

Aansluiting in 010cs gaat vlot. Ik kijk of er ergens nog informatie te krijgen is over een verloren ovkaart maar alles ligt buiten de poortjes…!

Dan maar met z'n tweeën door een poortje. En na wat gezoek komt B ons ophalen. En bij de voortuin begroet Zorro eerst B (die samen met M) voor hem gezorgd heeft en pas later ziet zijn eigen baas en vrouw….!