Op naar een rustdag Monteriggione naar Siena 22km

3 juni 2017 - Siena, Italië

Daar in Monteriggione hebben ze me moeten missen op het terras. Het vega buffet was erg lekker.

De volgende ochtend wil ik om acht uur het ontbijt hebben en daar wordt nogal moeilijk over gedaan. Maar om 8 uur zit ik in de tuin en met ongraagte komt er koffie en wat zoete broodjes. Om half negen ben ik zover dat ik kan gaan lopen. Ik denk dat de VF langs de Argro tourismo loopt en volg de rood witte strepen, steil de heuvel op. Er komt maar geeen eind aan en op eens sta ik op een plek waar geen markering meer is. Mapsme geeft dat ik verder van Siena af ben dan dat ik gedacht had.

Krachtterm. Op mapsme loop ik verder en na een paar uur door de bos gestruind te hebben kom ik weer de VF tegen. Oja alle bordjes gaan richting Rome, maar de VF loopt een andere kant op dan naar Siena?? Toch de VF maar volgen komt vanzelf weer goed. Hoop ik dan maar.

En als vanzelf lopen de km naar siena niet meer op en loop ik dus ook volgens mapsme weer goed naar Siena. Ik kom ook een aantal andere pelgrims tegen dus dat gaat de goede kant op.Rond half twee loop ik Siena (de oude binnenstad) binnen. Een verdiend terras en dan op naar het hotel; dat ligt op een steenworp afstand van de Campo. Douche en een rondje door de stad.

Indrukwekkend; meerder Duomo’s de een nog grootser dan de andere. En wachtrijen om een kerk in te mogen. Het wemelt van de toeristen. Pelgrims vind je hier niet snel. Toch blijkt dat de Fransen weer in hetzelfde hotel zitten als ik. Ik kom er eentje bij de receptie tegen; allebei hebben we een probleem met de wifi.

Morgen komt Liesbeth en lopen we het laatste stuk (ongeveer 275 km) samen.

1. Maarten:
    4 juni 2017
    Say hello to her!
  2. Joke:
    4 juni 2017
    Succes met de laatste loodjes! Wij genieten weer volop met "de rest" van de familie in een zonovergoten Mol! Veel liefs