Belevenis Maastricht 14 km

24 maart 2017 - Maastricht, Nederland

Na een goed ontbijt bij de Admiraal met voor het eerst de mogelijkheid om een eitje zelf te koken of te bakken of een gekleurd voorgekookt eitje te pakken; toch besloten om twee sneden brood zelf af te snijden met vleeswaren. Dit was het grootste ontbijt buffet tot dus ver.

Gisteren had ik al enigszins uitgedokterd hoe ik wilde lopen. Iedereen zegt dat het maar 7-8 km is naar Maastricht.

Zelf denk ik dat moet ik nog zien. Het blijkt dat de weg aan de overkant van de 4 baansweg (met een zebra; hoe vinden die Belgen dat toch uit?? zonder verkeerslichten) het vervolg zou moeten zijn.

Ik steek over maar bij de gratie van een mevrouw...(!!) die rijdend op de linkerbaan vertraagd en ruimte biedt om over te steken.

Dan een klein stukje en vervolgens de Heirbaan (legerweg) de oude verbindingsweg. Aan het eind kom ik bij een sluizencomplex. ik schrik van het verval.

Ik volg de streepjes van de GR; moet ik wel naar Maastricht komen. Langs het door mij zelf gekozen pad kom ik een bejaard stel met 3 honden (ps bejaard is leeftijdsgenoten) tegen, met ontzettend goed opgeleide jonge schotse collies. De baas hoeft alleen zit te zeggen en ze liggen. Als ik voorbij ben worden ze weer in gang gezet.. Dat is een hondenbaas ten voeten uit ; zo hoort het. Alleen zie je het zo weinig als je loopt

Veel vroeger dan ik had gedacht loop ik Maastricht binnen. Ik heb al rustig aan gedaan bij het verlaten van het hotel; maar blijk toch de snelste weg te volgen.

Bart reageert op een mail en ik bel hem meteen. Ik blijk erg dicht bij hen te zitten. Ik loop naar hun toe. Via de Hoge Fronten wordt ik naar zijn huisadres geleid door google en kom ik snel op de plek waar ik mijn "bag can lay down"  Bart en Hil (XXX)

Aangekomen bij Bart gaan we gezellig een terrasje (waar vind je die in Maastricht...??) pakken.

Na een lunch op de markt; ga ik boodschappen doen bij de bever (een nieuw dunne lange broek; een grotere waterdichte zak dan ik al had.

Wat is het raar dat er geen verkeer meer is op de A2.

Na een gezellig en intiem gesprek met Bart en Hil krijg ik "inside information". In Vise moet ik mijn volgende stop plannen.... Een beter advies kan ik niet krijgen.

Naar bed en morgen weer vroeg op..

1. Joke:
    24 maart 2017
    Ha die Hans. Je treft het met het weer. Volgende week gaan we nog mooier en warmer weer krijgen. Hoe vond je het in maastricht? mooie stad he. weer een leuk reisverslag en ik kijk uit naar je volgende etappe.