The "belle epoque" en Lavaux en eigelijk een beetje een rustdag 8km van Lausannne naar Villeneuve

2 mei 2017 - Noville, Zwitserland

Een van de dingen die ik op mijn todolist heb (en nu had; met een brok in de keel!!) staan, is varen in een Steamer. Laten  die gekke Zwitsers er nu een aantal van die boten over het meer van Geneve een veerdienst uitvoeren. Alleen gisteren kreeg ik te horen in het hotel (du Port) Ouchy en geen Lausanne, dat er gesleuteld was aan de dienstregeling (zullen de Fransen geweest zijn(:)))) Er was geen directe verbinding in het voorjaar met Villeneuve, waar ik een hotel geboekt had; maar er was een oplossing er ging er eentje 's avonds om 6 uur... Maar er voer ook een boot naar Montreux; maar dan moest ik nog een stukje lopen. He dat doe ik nog niet genoeg..

Maar een kaartje koste 27 CHF voor 2 uur varen, gezien wat ze voor de rest voor prijzen vragen... Een koopje vond ik. PS waar betaal je 7 CHF/Euro voor een biertje?

En 3 CHF voor toeristen belasting, Altijd buiten de prijzen gehouden en 15 CHF voor een koffie en broodjes (ontbijt)

Tanken en er snel doorheen rijden en he wat kost dat vignetje dan eigenlijk maar weinig, heen en weer (zonder stoppen dat wel) haal je het met tanken er ruimschoots uit.. Maar ja ik Loop.. En mijn benzine loopt dan de spuigaten uit!!

Dacht dat Luxemburg duur was maar Suisse spant de kroon, wat is dat toch met die landen waar ze een bankgeheim geheim houden.. Kost wel wat.

Zit nu in Villeneuve en  ik begin steeds meer, gezien de sneeuw hier op 900 m te denken dat de oversteek over de Bernard een te grote opgave wordt. Ben blij dat ik tot Orsieres geboekt heb. Dan neem ik daar de bus maar; door de tunnel, en laat me afzetten (door de bus..) in het centrum Van Aosta en vier daar een rustdag en dan ga ik weer een broek kopen bij Meinardi!!

En eten bij Moderno Lorrie!!

1. Maarten:
    2 mei 2017
    Sjappoo. Sjappoo. Sjappoo!
    Ik zal Mart de groeten van je doen.
    Ik ga hem nog ff uitzwaaien.
    Had al voorgesteld dat je 'gewoon' door loopt naar de Philipijnen, maar Mart zag bezwaar en gevaar. Dus dat wordt um niet.
    Veul succes!