Bergpaadjes, Van Aulla naar Sarzana 20 km

25 mei 2017 - Sarzana, Italië

Voordat we gisteren afscheid hebben genomen; nog even over de komende etappes gesproken. Met hun grote bijbel van de VF de mogelijkheden besproken. Naar Pietrasanta kun je ook helemaal over de boulevard lopen. Dan is een paar km meer of minder geen straf. Toch is 38 km wel veel.

Dan nog 32 naar Lucca, waar ik een rustdag ga plannen. Mag dan wel weer.

Vanochtend lekker rustig aan gedaan na een goede nacht slaap. Uit mezelf om kwart voor zeven wakker geworden, nog even lekker nagesoest. En de spullen weer gepakt. Had gisteren de reserve korte broek aan maar daar heb ik toch echt een riem bij nodig.(!!??) En dat hoefde toen ik vertrok nog niet.

Dan maar in dezelfde broek blijven lopen. Af en toe uitspoelen of met een restje schampoo wassen.

Met deze temperatuur is dat de volgende dag weer droog.

Gisteren hadden we het ook nog even gehad over de route. Eric en Jane hadden de VF in eerste instantie gevolgd maar waren later overgegaan om langs de weg te gaan lopen.

Niet iedereen is tevreden met de omweggetjes die de VF je iedere keer weer voorlegt.

Omdat de route kort is en het er niet te moeilijk uitzag in de VF bijbel van E&J dacht ik een dagje stoer te doen. Nou dat heb ik geweten. Wat een ontzettend klim en klauterwerk.  En zweten!!

Maar ja eenmaal voor deze  route gekozen zit je zo hoog dat je niet meer (zonder een behoorlijk aantal km extra) op de fietsroute komt. Boontje komt om zijn loontje. Wel een aantal erg mooie bergdorpjes door gelopen (geen koffie natuurlijk). En dan opeens daar ligt tie:

De middellandse zee, de horizon is niet te zien door het vochtige heiige weer.

Ik zit nu onder cinqueterra, La Spezia ben ik voorbij! Nog minder dan 500km te gaan en ik zit in Rome!

Pak een lekker terras in Sarzana en eet er een lekkere rijstsalade.

Dan op naar de albergo. Dan wil ik langs de Toeristinformatie om te kijken of er nog andere oplossingen zijn voor de 2 zware etappes. Die gaat pas om 5 uur open. Even wachten dus, er is een markt dus er is genoeg te zien. Om kwart over vijf blijkt dat ze me helemaal niet kunnen helpen. Ze weten alleen wat over de omgeving van Sarzana. Dan maar mijn eigen plan trekken en onderdak regelen voor de komende dagen. Als dat gebeurd is; is het weer tijd voor het tikken van het verhaaltje.

Ga zo de stad in en hopelijk lekker eten!

1. Jeannette de Graaf:
    25 mei 2017
    Hallo Hans, onze loopkanjer, hemelvaartsdag is het vandaag, ik weet niet of je er bij stil hebt gestaan, of dat je er nog gedachte bij hebt gehad?
    Hier in Vlaardingen was het een prachtige dag, ik hoop dat jij er ook vandaag weer met plezier op terug kijkt. lieve groetjes, ik ga nu je verslagen lezen.......J
  2. Jeannette de Graaf:
    26 mei 2017
    HALLO IK HEB VANDAAG JE VERHAAL GELEZEN JE SCHRIJFT LEKKER, JE BENT ZEKER AL AFGEVALLEN EN KAN JE B.V WEL WASMIDDEL KOPEN OF ZO? HEB JE ZERE VOETEN VOETEN HOELANG GAAN JE SCHOENEN MEE? MIS JE LIESBETH EN ONS?
    IK ZIE DAT HIJ OP EEN GROTE LETTR STAAT, WEL MAKKELIJK LEZEN, OF ZIJN JE OGEN NOG GOED? WE WENSEN NOG VEEL VEILIGE KILOMETERS EN LEES NOG EVEN VERDER WEL VERKEERDE VOLGORDE MAAR DAT IS NIET ERG, LIEVE GROET, EN VOOR STRAKS OF IS HET ANDERE TIJD? WELTRUSTEN. X
  3. Hans:
    26 mei 2017
    Jeannette je hebt zoveel vragen daar heb ik een weekend van de vroege vogels voor nodig om dat allemaal te beantwoorden!!