Campings, campings agressieve broedende watervogels en een K centrale 30 km van Palzem naar Koenigsm

6 april 2017 - Haute-Vigneulles, Frankrijk

Na een net geserveerd ontbijt; alleen het algemene toilet was niet verlicht dus maar naar de kamer geweest; afgerekend en weer vol goede moed op weg naar Cattenom.

Een kaartje gekregen voor als de vrouw en ik nog eens wilden komen logeren..

De rugzak weer om gegordt en op weg gegaan. Het ritueel begint niet te vervelen en ik voel me er steeds beter bij. Elke dag verder brengt het doel dichterbij. Toch iets waarvoor je onderweg bent.

Ik heb een B&B gereserveerd in Cattenom, dat 25 km verderop ligt. En in Frankrijk, wat ook  belangrijk is mijn 4e grens! (nog maar 2 te gaan Ha Ha) Ook is dit de 4e week dat ik loop, al realiseer ik me dat niet eens, pas als ik even een momentje neem om terug te kijken, dan zie ik al die hotels..

Wat zullen er nog meer komen?

Langs de moezel loopt het fietspad en ik begin met de camping van opa Schuler, een reuzen camping met nog niet helemaal ingerichte (voor dit seizoen) grote kampeerplaatsen met een eigen aanlegsteiger, die allen nog aan de kant liggen. Na een kilometer heb ik opa gehad en begint de volgende kilometer… Dit gaat zo een aardig eindje door totdat ik op een wat minder op langstaan gerichte camping kom, waar al veel activiteiten ondernomen worden om een camper voor het weekend te plaatsen. De weersvooruitzichten voor zondag, 24 graden, geven hier ook wel reden toe. Dan kom ik in de natuurgebieden terecht. Grote plassen met broedende ganzen, eenden, zwanen en wat er nog meer aan het water kwa vogel te vinden is. Net op het moment dat er een fietster aan komt beginnen een viertal ganzenmacho’s al waggelend en pronkend mijn kant op te komen. Daar heb ik nu helemaal geen behoefte aan. Ook de fietster houdt in en maakt een omtrekkende beweging. Gelijktijdig begin ik van mijn kant door te lopen. Ze doen nog wel stoer maar lopen terug naar de wijfjes…Phoe, ik heb het niet zo op die ganzen.

Bij Schengen ga ik de brug over, even Luxemburg, en zo een paar meanders afsnijden; en zowaar ik zie de rood witte aanduiding weer, alleen is dit niet de 5 maar wat dan??

Mijn routeplanner leidt mij over prachtige voetpaadjes door de bossen en over de plateaus.

Dit is een andere dan de Route you, iets gedetailleerder en ik moet deze toch gebruiken bij de via Francegina dus waar nu al niet getest. Het enige probleem is dat deze niet communiceert met windows, maar wel via de mail etc de adressen van de hotels achterhaald en mooie routes voor je uitstippelt. Lies is in het oogziekenhuis en de contacten vreten energie en ik hoop dat ik het B&B haal met de hoeveelheid die de iphone nog beschikbaar heeft en hoe zette je ook al weer het verbruik op een zo laag mogelijk pitje.. Ik heb nog een powerbank maar die zit nog onderin de rugzak..

Nog met 30% nader ik de K centrales van Cattenom 8 koeltorens.. 6 werken. In Cattenom blijkt er niemand van de B&B aanwezig te zijn. Ik zoek een ander adres zo dicht bij mogelijk. Op 6 km ligt een hotel dat voor vandaag nog te boeken is via Bookings dus dat moet goed gaan. Vol goede moed op weg. Even later moet ik toch voor de zekerheid maar even de powerbank aansluiten (ik loop al een uur op de reserve tank van de 20%) en nog een uur te gaan..

Kom ik in de buurt van het hotel bekruipt me het gevoel dat ik maandag gebeld heb met dit hotel en dat er geen kamers zouden zijn… Als ik bij het hotel aankom, blijkt alles dicht te zijn, wel staat 3 deuren verderop een vrouw een sigaretje te roken. Wat wilt u? Een kamer voor vannacht..Ze kijkt me aan en loopt naar binnen en even later gaat de deur van het restaurant open. Ik heb onderdak en een maaltijd!!