Naar Catania; afscheid van de Etna, einde reis. 5-3

15 maart 2017 - Modica, Italië

Nadat we gisteren een hele tijd hebben zitten praten met pa, die maar het ene onderwerp aan het andere wist te koppelen; is pa nu snel verdwenen (hond uitlaten). Nadat hij ons van al het lekkers heeft voorzien, is nu de beurt aan zoonlief om in het engels en italiaans ons veel te vertellen. Economie is een van zijn stokpaardjes.

IMG_0087Hij is duidelijk op dit eiland opgegroeid en weet veel over de plaatselijke omstandigheden.

We betalen en nemen afscheid van deze mooie kamer en het prachtige plaatsje. Op naar de Etna. Mooi weer; we willen een kopje koffie gaan drinken bij rifusio Sapienza. Het is geen straf om dezelfde weg weer omhoog te rijden. Het verschil van lichtval om 10 uur en 2 uur is gigantisch. Brokken lava lijken veel groter ruiger met het lage strijklicht. Genieten.

Boven gekomen blijkt het echt een zondag te zijn. op de parkeerplaats is het een komen van auto's en hele families die uitstappen om de wintersportkleren aan te trekken om een eindje te gaan wandelen in de sneeuw.

Het waait nogal en de wind is tamelijk fris. Het is niet mogelijk om op een terras een koffie te drinken. Dus gaan we achter glas. Na de koffie nog een beetje rondwandelen om de laatste indrukken in te prenten.

IMG_0090Dan gaan we op weg naar het volgend idee: aan het lido bij Catania op het strand nog even lekker chillen. Nou dat blijkt dus niet mogelijk. er is nog geen strandtent open. Alles zit nog volledig achter slot en grendel; dan het alternatief de haven. Hier zijn veel maatregelen getroffen om een goede controle (vluchtelingen(?)) mogelijk te maken dus rijden we regelmatig tegen een betonnen blokkade op.

Als we besluiten dan maar naar het centrum te rijden; komen we vast te zitten in een file omdat onder de spoorbaan (open hofbogen(!!)) vandaag een vlooienmarkt is, die er voor zorgt dat het verkeer niet simpel door kan rijden. We zetten de auto in het centrum en gaan een wandeling maken door Catania. We eten een lekker hapje en dan gaan we langzaamaan weer richting het vliegveld. Na 950km leveren we de auto weer in. Grootste tegenstelling, we moesten wachten op een auto bij aankomst; nu is er geen plek om de auto neer te zetten zoveel worden er nu op zondag ingeleverd.

Inchecken en dan gaan we weer naar huis.

Zorro zit op ons te wachten!! Een fijne vakantie. Nu kunnen de voorbereidingen voor Rome beginnen!!