Nog een dagje kuren! Van Vittel naar Contrexeville 10 km

18 april 2017 - Contrexéville, Frankrijk

Weer gezellig bij het ontbijt, en we gaan vandaag niet zover dus dan maar lekker rustig aan doen. Het zonnetje schijnt uitbundig maar de daken zijn wit van de vorst.

Er stopt een Peugeot 309 voor het hotel een profil, zo eentje had mijn moeder ook; ik kijk erna en zie dat het een lichte grijze is. Als hij wegrijdt valt me op dat het huis aan de overkant gelijkenissen heeft met het huis van mijn moeder in de van Heutzlaan.. Dat was een leuk plaatje geweest!, Helaas dat beeld kunnen we niet meer vereeuwigen.

Na het ontbijt de tassen inpakken en nog een praatje met de hotelier en zijn zus, Liesbeth roemt zijn toetjes en het blijkt dat hij 10 jaar geleden Europees kampioen is geweest! Hij verteld ook dat Vittel/ zijn hotel heet Vitellius, een romeins keizer was die hier verbleef. Er loopt zelf een romeinse weg in de buurt. En er is een ampitheater en diverse mozaieken. (tot zover het VVV praatje) Maar het was er echt heel erg goed.

Na een hartelijk tot ziens!! gaan we weer op stap.

Door een vroeg naoorlogse wijk waar ze met de buitengevelisolatie bezig zijn, lopen we Vittel uit en komen in het bos waar diverse sportbanen liggen.

Een kinderboerderij en later lopen we weer tussen de weilanden en daar ligt Contrexeville (het volgend mineraalwatertje).

Als we hier ook de voorstad inlopen zie ik opeens de auto van vanochtend. He zeg ik tegen L, dat is die auto van de nietgemaakte foto, en ja hoor daar stapt de jongeman uit die er vanochtend ook uitstapte en bij de hotelier op bezoek kwam.

Ik zwaai enthousiast naar hem en hij komt met wat schroom naar ons toe lopen. Ik leg hem het verhaal van vanochtend uit en hij vertelt dat hij bij het hotel helpt met de automatisering. Weer een gezellig praatje!

We lopen het dorpje in en komen op een lange stadstraat. Dit is het centrum van Contrexeville. We drinken een koffie en gaan op zoek naar een kaart. Liesbeth wil graag op een kaart zien wat we gaan doen en hebben gedaan. (130km heeft ze al meegelopen!) Die kaart dat lukt, het hotel zit aan de overkant, de baas rukt haast de rugzakken van onze rug!! Biertje?? Hapje?? We pakken in de serre een lekkere lunch.

Zo dadelijk het diner en morgen is er weer een dag samen.. Nog maar 2 hele dagen......