Over dijken en "lijken", van Bakkerskil naar Drunen 28 km 2e dag

17 maart 2017 - Drunen, Nederland

Dodenwaard verafkruitkamer't dat is ook niet niks. Na een nacht wat minder geslapen te hebben... je denkt toch over van alles na. Wat geweest is en wat komt. En 2 keer patat En als die nu lekker was  geweest. maar ja je bent nog niet in patattenlsnd. Het is een tocht die ik zelf via route to you heb uitgestippeld. Je hebt dan de keus tussen mooiste wandelroute en mooiste fietsroute. een verschil dijk met bakkertzijlvan 10 kilometer doet dan al snel besluiten om toch maar voor de fietsroute te kiezen. Nou dat heb ik geweten. veel fietspaden langs provinciale wegen. niet dat dat erg is maar als de schooljeugd de wind in de rug heeft dan is zo'n wandelaar toch een obstakel. en de jeugd heeft nog geen peletondicipline. Hoezo scheuren alleen in GroningenGelukkig steken mijn loopstokken wat uit dus dat noopt tot enig voorzichtigheid. Daar vaar ik wel bij. De route loopt over vele dijken en dijkjes. die dijkjes zijn zo smal dat er regelmatig borden staan om de auto niet al te ver op de straat/dijk te zetten. Dijkhuis???Daarbij wordt er erg veel voor het huis geparkeerd, maar dan is het volgend huis de overzijde. dijkhuis dichtbijAls je de enorme trekkers ziet slalommen dan denk je die jongens kunnen het maken op de piste!! Die grote banden vergen ook veel slachtoffers.. Salamanders/ bijen/kikkers/muizen ratten/ en zelfs een joekel van een buidelrat (30cm zonder staart) Maar ook de hele tijd zie je tijdens de wandeling de koeltoren van Dodenwaard.. daf2Hoe was die leuze nu ook al weer??

pontje dussenAls ik het veer bij Dussen over ben dan kom ik bij een monument (nouja) de weg is omgelegd; hier zijn in dec 1944 en jan 45 meer dan 1000 mensen gewond; danwel gedoodt, de tekst staat ook in het Pools; nog niet vaak gezien. Tja de Duitse aktiviteiten het bouwen van een versterking was ondekt door de Polen.

Langzamerhand veranderd het landschap. Minder klei laat toch zijn (niet) sporen na. Steeds meer bomen en laag wilgenknot; onden de meter hoogte. Ha lekker weer zand grond. De A59 trekt steeds een lijn in het landschap. Ik loop aan de ondekant van Waalwijk naar drunen. eindpunt van deze tweede dag. Gelukkig had ik de wind in de rug. een aantal keren heeft een openbrekende lucht mij het gevoel gegeven dat ik op een terras zou kunnen gaan zitten... Dat is niet zo geweest. Als ik om 3 uur een slaapplek heb gevonden; ben ik er ook wel aan toe. Ik slaap in Plein 13 waar ik erg goed ontvangen wordt.

PS de hele tijd dacht ik dat ik al in de Alpen was. Hier worden de akker bevochtigd door helicopters.. Je hebt het idee dat er een refusio bevoorraad wordt.

hoezo huisMorgen een nieuwe dag. Ik heb errug goed gegeten in Plein 13!!

1. Tessa:
    18 maart 2017