Dinsdag 29-5 verplaatsing en een strandwandeling

31 mei 2018 - Ruteng, Indonesië

We beginnen met een herhaling van de afdaling naar Aimare waar we langs het strand een stukje kunnen lopen. Het is hoog water dus er is weinig strand om te lopen, toch een zeer indrukwekkende wandeling. Na een half uurtje komt Julius ons met een hond tegemoet, omdat hij niet wist of we langs het water zouden blijven lopen of toch voor de weg zouden kiezen. Bij de Arakdistelleerderij wassen we de voeten schoon De uitleg over het Arak maken slaan we over; we rijden slingerend verder naar Borong.

Hier lunchen we. Met een uitzicht op een behangfoto van een “nederlands”bos.

Door naar Ruteng waar ons volgend verblijf zal zijn. Rond 3 uur checken we in in het luxe resort Springhill hotel, In de kamer hangt een vreemde geur, L maakt het personeel daarop opmerkzaam en we worden meteen op een andere kamer gezet.

We maken nog even een wandeling door Ruteng maar dat wordt geen succes. In eerste instantie zet Julius ons af bij de kerk en is het alleen teruglopen over de hoofdstraat naar de zijweg naar het hotel. Dat lukt ons dus niet. Met de auto hebben we wat anders gereden door eenrichtingsverkeer, waardoor we iets anders uitkomen. Gelukkig willen een drietal jongens ons de weg naar het hotel wijzen, maar ik vind dat toch wat teveel van mijn richtingsgevoel afwijken. We komen overeen dat ze ons via herkenningspunten terugbrengen en 10 minuten later lopen we het hotelcomplex weer op.

We nemen plaats op ons mooie terras en genieten van het laatste daglicht.

Rond 8 uur gaan we eten in het restaurant van het hotel dat een goede naam heeft. Het smaakt erg goed en is niet duur.

Morgen gaan we een rondwandeling maken, nu met een gids die ook schoolmeester is. We zijn benieuwd.