Donderdag 31-5 op naar het strand.

3 juni 2018 - Labuan Bajo, Indonesië

Na weer een voortreffelijk bordje fruit (watermeloen, meloen en papaya en een banaantje) beginnen we aan een omelet. Lekkere bak koffie en thee erbij en we kunnen er weer tegenaan. L heeft vannacht niet zo best geslapen maar voelt zich goed. We betalen de waslijst, die valt qua prijs een beetje tegen. Maar ja alles is weer schoon. We stappen weer in onze auto met chauffeur en Julius brengt ons eerst naar het postkantoor. We hebben 2 ansichtkaarten waar zeer mooie postzegels op geplakt worden, waarna de zegels nog met de hand gestempeld worden.

We vertrekken naar de Spinnewebrijstvelden. Julius geeft ons uitleg over het hoe en waarom van deze aparte vorm van verkaveling van de sawa’s. Na de afdaling drinken we nog een kop koffie/thee en gaan op weg naar Labuan Bajo. Het is een hele reis weer en we gaan zoals gewoonlijk regelmatig een stukje wandelen. Julius zet op ons een mooi plekje af en na ongeveer een kilometer of 2 staat hij weer gereed om ons op te pikken. Heerlijke afwisseling van de toch echt soms wel erg vervelende haarspeldbochten. Tijdens het lopen kom je ook steeds wel mensen tegen die je groeten, of kinderen die hello roepen.

Ineens staan we in een rij bij een aantal auto’s, veel mensen zijn uitgestapt, het blijkt dat er een tankauto in een bocht “omgevallen” is. Hij ligt aardig mooi aan de kant dus iedereen zou er makkelijk langs kunnen. Ook op Flores doen ze aan ramptoerisme..

Julius rijdt door en dan krijgen we een volgende omgevallen auto.. Nu een kraanwagen die in de binnenbocht van de haarspeld volledig op zijn kant is gegaan en daarbij ook in de afwatering terecht gekomen is. Er is slechts een klein gaatje en aan de rechterzijde gaapt een afgrond. Julius rijdt achter een klein Suzuki busje aan dat er net langs past, bij ons gaat het ook net goed. Aan de andere kant van de kraanwagen blijkt dat de chauffeur er uit is maar staan al verschillende auto’s op een rij te wachten om te passeren. We hebben weer eens geluk. Julius memoreerd dat de zijkant van de weg al aan het afbrokkelen was. Als er bredere auto’s proberen langs te rijden zou het best wel eens kunnen dat er niet meer voldoende breedte overblijft om er langs te gaan. Pfoei..

We rijden door naar een lunchplek waar we lekkere kippesoep en nasigoreng eten.

Op naar het strand, we zijn dat gedraai wel erg zat ondertussen. We lopen nog een km of 2 en komen aan in Labuan Bajo, daar zouden we nog een grot kunnen bezoeken maar wij kiezen voor lekker aan zee zitten…….

We zien een mooie zonsondergang, stegggelen een beetje over UV straling en gaan zo lekker eten!!

Morgen om 8 uur naar de boot!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeannette de Graaf:
    3 juni 2018
    Hallo weredreizigers,

Heerlijk jullie bijzondere verhalen te lezen, ga zo door wij volgen jullie op de voet.
    Jan de Bruyne is vandaag jarig..... Jullie namen staan ook op de kaart.
    We blijven jullie volgen, doe voorzichtig,
    lieve groet, van ons, Jan en Jeannette