Van Donnalucata naar Caltagirone. 28-2 -17

9 maart 2017

Na een ontbijt om de hoek van het B&B zijn we weer in de auto gestapt. In eerste instantie nog een stukje langs de kust en dan misschien het binnenland in richting de Etna. IMG_1560We rijden richting Comiso. We komen langs het kasteel van Donnalugata. 20 € per persoon om binnen te mogen kijken, dat een beetje te gortig. In Comiso lopen we een rondje en drinken een biertje op een terras. Onder het genot van een lekkere antipasti bespreken we het vervolg. Hoewel het eerst de bedoeling was om richting Vizini te rijden,IMG_1780 besluiten we toch om naar Caltagirone te rijden; dat is de stad van het aardewerk. Hier zetten we de auto neer in een smalle stadstraat IMG_1565en lopen wat rond op zoek naar een B&B. Vlak bij de auto treffen we een B&B in een oud Palazzo met een binnentuin. Op de heenweg niet gezien, omdat de poort dichtzat; met een geopende deur loop je makkelijker binnen. Op de 2e verdieping zit de B&B gerund door twee jongemannen. Echte hipsters. En wat een mooie kamer met 2 grote bedden.

IMG_1568Weer een prachtig onderkomen. Rond etenstijd lopen we een rondje door de stad en komen bij de markthal. Op het voorplein komen we in het kader van carnaval verklede rollerskatende kinderen tegen. Onder het toeziend oog van mamma, pa enof opa rijden ze hun rondjes op het plein. We drinken een koffie en worden in het Nederlands aangesproken door een jongen….Hallo goedendag en tot ziens; tot zover zijn vocabulaire.

IMG_1781Lopend door de achterafstraatjes zoeken we een ristorante. We eten in L’ Arco Antico; mijn hoofdgerecht waren in ham gerolde garnalen, besprenkeld met olie en groene kruiden. Knapperig en zacht. Lekker!!

Morgen rijden we naar Enna; dan moeten we de Etna kunnen zien.