een eigen korte route naar Monteriggione ev. San Gimignano naar Monteriggione 28 km

2 juni 2017 - San Casciano In Val di Pesa, Italië

Ik zit nu op een prachtige agrotourismo. Lekker in een tuin, muziekje en alles wat ik wil. En ik kan hier ook eten. Wel vegetarisch maar daar ben ik niet vies van.!

Hoe kwam ik hier..

Na met Gwenna en Ralph gisteravond gegeten te hebben en een afspraak gemaakt voor zondagavond in Siena. Terug gegaan naar mijn B&B zonder B(reakfast)

Een prachtig plaatsje. Maar iedereen heeft het over de zware tocht die er morgen aan komt. Van SG  naar M. Mijn maps me geeft een andere route aan en die ga  ik volgen. Het zou 21 km zijn in tegenstelling van de “echte” route die veel stijging en dalingen aangeeft en 32 km.

Terwijl ik deze route loop zie ik toch steeds aanduidingen van de VF, soms de roodwitte strepen soms de gele mannetjes die ik ook al in de Aosta vallei tegenkwam.

En soms helemaal niets. Maar ik heb het idee dat ik lekker opschiet, ondanks de hitte. Maar af en toe raakt mapsme het spoor bijster. Een keer op een boerderij is het erg moeilijk om de uitgang naar het bos te vinden omdat er veel paden afgezet zijn met linten voor de rondritjes met de paarden.

Dan weer blijkt het pad een 2 tal meters hoger/verder opzij te liggen.

Raar dat opeens het pijltje zonder stippel lijn in de buurt van een lijntje staat. Inzomen en kijken of je op de juiste plek bent. En dat met volle zon op je schermpje.  Draaien maar dan draait ook het pijltje en schiet je niks op. Stap opzij en een paar stappen maar je ziet haast niets….

Maar mapsme heeft me nog niet in de steek gelaten en zal dat zeker ook niet doen. Het is een programma dat Ralph ook gebruikt.

Het is weer heet en stoffig, ik loop weer over veel witte wegen. En het Aostasjaaltje doet zijn werk.

Ook heb ik het idee dat ik over een spoorlijntje loop maar dan blijkt er opeens een spoorlijn over mijn weg te lopen en kom ik een kattenkolonie tegen. Alles kan toch maar hier in Italie.

Onderaan Monteriggione, is een parkeerplaats en een ristorante en bar maar deze is volledig bezet. Dan maar doorlopen en ik loop weer op de officiele VF en het gaat meteen weer ‘rete’stijl omhoog. Zal toch niet waar zijn.. (alle wegen naar M zijn  steil!!)

Boven gekomen kom ik op een soort fancyfair met als thema de Wizzard of Oz. Er is een brouwer uit Siena die biologisch bier aanbied en een pierlalla die de pelgrim verwelkomt. Even het middelpunt van de menigte. Koop een biertje en ga tegen de muur aan zitten van een gebouw. Voel ik opeens een plof op mijn hoed; er is een jonge zwaluw uit het nest gevallen.

Op de piazza neem ik een salade misto en er komt een groep met 5 violistes en 2 trommelaars langs met de tune van Game of Thrones. Gauw een opname gemaakt voor de familie. Zal hem op Facebook plaatsen als dat lukt.

Dan een tafel gereserveerd voor 8 uur want je kan niet weten wat er van al dat volk blijft hangen op het plein. En er zijn al diverse andere Pelgrims langs gekomen. Van de Fransen is er een die besloten heeft om de route niet te lopen en heeft zich laten brengen door een taxi. Later komen er ook de Berlijners langs. Ik ga naar mijn Agrotourismo dat volgens booking op 800m moet liggen. Maps me geeft meer dan een half uur lopen…

En nu zit ik hier…..!!

1. Maarten:
    2 juni 2017
    Torentjes tellen in St. G.
    Enjoy,
    M te E