Mijn eigen route!! Van Vianden naar Beaufort (Dillingen) 21 km

1 april 2017 - Luxembourg, Luxemburg

Ra, ra hoe laat de wekker afliep...Nu heb ik de tijd, omdat het ontbijt na 8 uur geserveerd wordt. Als ik naar buiten kijk bij het open doen van het rolluik staan onder mijn kamer raam een aantal mannen (tja vrouwen waar blijven jullie??) te vissen. En meteen slaat er een een grote forse forel aan de haak. Leuk om te zien hoe die binnen wordt gehaald. Het zijn alleen mooi weer vissers naar het blijkt. Als ik aan het ontbijt zit, klaagt de ober dat er zo weinig vissers langs de rivier lopen; maar ja er wordt de eerste 2 uur een regenkans van boven de 50% gegeven.

Nou eerst mijn ontbijt naar binnen werken en dan zien we het wel.

Voor de eerste keer word ik door wat gezette Luxemburgs pratende heren meewarig aan gekeken als ik vertel dat ik naar Rom (eh was?? Roma Italien)) loop.

Alleen?? Ze hebben wel een wifi wacht woord, maar geen wifi. Ik laat ze zien wat het weer  wordt. Meteen betrekt hun gezicht. Was het een half uur geleden nog een vooruitzicht dat het maar een uurtje zou regen; nu blijkt er opeens voor de hele dag dat de regenkans boven de 50% uitkomt.

Ach wat zou dat. Ik ben onderweg... En een beetje regen< ik heb 2 poncho's> mens wie doet je wat??

Als ik begin te lopen is de regen overgegaan in een zeer zachte miezer. Ik merk er niets van. Alleen loopt elke 10 minuten een druppeltje van mijn hoed af...

Tja als dat alles is. Ik kies mijn eigen weg en heb een stukje langs de N10 op het programma, dan krijg ik meteen stukje van de GR te maken en daarna verlaat ik die om zo snel mogelijk naar Beaufort te lopen. Daar komt de GR ook, maar doet er 7 km langer over (met meer hoogtemeters!!) Ik kies voor mezelf en de tijd die ik win kan ik gebruiken om de verdere route te plannen.

Daarnaast heeft een bezoekje aan Beaufort ook veel nostalgische betekenis; als jongetje van een jaar of 10-12 ben ik ook in dit gebied geweest. Dillingen en "Vonnie" zijn gevleugelde uitdrukkingen in de familie. In Beaufort is het hotel "du Commerce" helemaal niet meer te vinden. Ik had gedacht gisteren een Auberge te reserveren maar zij hadden geen kamer meer over. Het Hotel aan het begin van het dorp heeft een vakantiesluiting tot en met 6 april; de hostellerie verderop heeft ook zijn  deuren gesloten.. Maar ik word daar doorverwezen naar het Youthhotel!

Ik ben daar 3 keer langs de ingang gelopen voordat ik uiteindelijk aangewezen krijg waar de ingang zit..

Ook een jeugdherberg geeft weer veel herinneringen; Schoolreisjes naar Trier; en Idar oberstein. Dat de leraar natuurkunde een bar voor de scholieren had uitgezocht die vol zat met Amerikaanse soldaten die zeer gemankeerd (lichamelijk en geestelijk uit de Vietnamoorlog, op amerikaanse basis in Duitsland bij konden komen voor ze weer naar de USA terug zouden keren (PEACE BROTHER!!)) Dat heeft een enorme indruk gemaakt en mijn kijk op de oorlog bepaald. Zo kom je jezelf al lopend toch weer tegen!

Ben nu druk in de weer met de tijd die ik heb om te plannen hoe ik verder ga lopen (nu is alles mogelijk..) En om te bepalen waar ik ongeveer ben op 11-4 als Liesbeth bij mij aansluit voor een aantal dagen.

Morgen heb ik daar ook weer tijd voor want dan volgt een korte wandeling naar Echternach. Ook daar liggen herinneringen en ga ik een kaart naar Oom Remy sturen. Zonder internet wil ik hem ook mijn  reis laten volgen. Het zal nog wel even duren voor ik weer foto`s upload, maar ik maak ze wel!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade