Eindelijk de vlakte over Van Fidenza naar Sant’Andrea di Bagni 27 km

20 mei 2017 - Cavicchiolo, Italië

Een goed ontbijt en ik verlaat Fidenza; ook hier stevige Moorse invloeden. Ik verlaat de stad langs een mooie laan met bomen en flats met een hek erom. Aan het eind loopt de laan over in een mooie rusitge weg die nu door hardlopers gebruikt wordt. Ik volg de VF totdat mijn mapsme wat anders aangeeft.

Al gauw begint het te slingeren en de hoogteverschillen beginnen aanzienlijk te worden. De route blijft langs kerken lopen maar ik loop vandaag geen lange route dus ik laat me verleiden, mede door het lekkere zachte weer om de VF zijn zin te geven.

Bij een kerk kom ik een groep Duitsers tegen. Er hadden een paar bij mij in het hotel geslapen en een aantal elders. Vanavond zijn er ook weer een paar in het hotel. Het plaatsje waar ik heenga is niet zo groot dus misschien kom ik ze bij het eten weer tegen.

Halverwege loop ik een dorpje binnen, maar halverwege als de ik hoop op een cafe/restaurant al heb opgegeven is er een restaurant met een terras. Ik drink hier even wat. Het dorp in was al stevig dalen maar de overzijde is nog veel heftiger; zowel qua stijgen en qua dalen; in iedere geval weer een goede oefening na het wezenloos wegstampen van km’s.

Ik realiseer me nu ook dat je ook nu regelmatig het zelfde stukje loopt alleen heeft het nu een doel: Hoogte winnen!

Het klimmen en dalen heeft ook gevolgen voor het gemiddelde dat ik loop. Van 5,5 gaat het al gauw naar de 4 km per uur. Dus dat wordt voorlopig niet veel meer dan 25. Anders heb ik weinig tijd om bij te komen. Maar helaas staan er alleen lange etappes op het programma en het korter maken van de etappes gaat ook niet van een leien dakje. Telefoons worden niet beantwoordt of het nummer klopt niet. En voorlopig geen booking mogelijkheid en ook Trivago geeft geen oplossing.

Misschien maar op de bonnefooi echt een pelgrim worden en gewoon aankloppen op de deur van de Pastoor??

We gaan het zien.

1. Dilia:
    20 mei 2017
    Een pastoor heeft wel zo zijn eigen risico
    Maar ik wacht af, waar je uiteindelijk geslapen hebt.