Tot de enkels in de drek; schenkels en asperges; Van Ehv/Valkenswaard naar Ospel 28 km

20 maart 2017 - Ospel, Nederland

Na een onrustige nacht met veel zweten rond 7.15 wakker een douche en ik voel me al weer wat beter. Rond 8 uur zitten we aan het ontbijt. Het gesprek gaat automatisch weer verder allen komen er nu wat meer inhoudelijke bouwkundige themaas aan de orde. Als de hand een rondje heeft gemaakt krijg ik een lift om de stad uit te komen en om meteen in de natuur te beginnen met mijn voettocht. Kleine misser mijnerzijds de hoed hangt nog aan de trapleuning en daar kom ik achter als ik uit wil stappen want het miezerd een beetje. Als pratend maken we het tochtje nog een keer... Nu komen aanbestedingspolitiek, bouwtoezicht en wat al niet meer zij an de orde, (Dat Sint had ik gisteren al verzonnen maar vandaag heb je t waargemaakt.Maarten.. Keep it High!! Billy, they don't like you to be so free.!!)

Wat een prut ben ik terecht gekomen het voetpad is op sommige stukken volledig overstroomd door de vennetjes. Vandaar dus de enkels tot aan de drek.. Ben nu erg blij met mijn schoenen.. Goede keus geweest.

Na de vennen en de heide komen de akkers met aspergers en de varkensschuren; die al op een grote afstand ts ruiken zijn.

Na een uurtje lopen lijkt het zelfs even dat de zon er door komt.. Even de illusie van schaduwen. In Sterksel is de kroeg dicht, ik ga bij de buren (SPAR) een kopje koffie drinken; maar het koffie apparaat staat op reinigen. Ik vraag of ik een kopje koffie kan krijgen; met veel moeite wordt de eigenaar door de omstanders overgehaald om het apparaat eerst even te reinigen.. Wij hebben toch geen haast. Zo ben je even een bezienswaardigheid en heb je een leuk kontakt met de mensen!!

Dan volgt het volgende heidegebied.. De Pan. daarna even een stukje langs een provinciale weg; alleen blijf ik de weg te lang volgen. Soms kijk je te vaak en soms sla je het even over en dan,,, Het route programma is een aanrader voor een ieder Routeyou.com. Je maakt een route op je tablet en leest hem uit op je phone. Ben benieuwd hoe het in het buitenland gaat.

Langzaam loop ik rond half vier Ospel binnen. Het hotel is open maar er is niemand te zien.. Even bellen en de baas komt eraan. Er is een kamer beschikbaar; dus dat is ook weer geregeld. Het diner is eenvoudig alleen merk ik voor de 2e keer dat ze de vis/het vlees volledig onder de mayo bedekken. Dat duurt even om dat er vanaf te werken. Zo nog even kijken of we de route naar Maastricht in 3 en kunnen knippen en dan weer slapen

1. Maarten:
    20 maart 2017
    Waarde Hans,
    Knegsel? Sterksel!
    Very vood luck indeed.
    It was a great pleasure!
  2. Gabrielle van Rijn:
    21 maart 2017
    Gelukkig komt er nu mooi weer aan Hans!
  3. Frits Quispel:
    21 maart 2017
    Hans, leuk je verslagen, herinneringen aan eind april 2013: in de Rustende Jager, die jij links hebt laten liggen, een heerlijke Brabantse Broeder gegeten op 't terras in de zon en later ook bij de Hut van Mie Paals (pils). Wij logeerden in Knegsel/ Duizel bij de gebroeders vd Ven in hun oude boerderij (ook een zaligheid). Goede reis verder Avé