Van Enna naar Randazzo 2-3-17

10 maart 2017 - Modica, Italië

IMG_1591Na een uitgebreid ontbijt, deze keer met vleeswaren (de eerste keer deze vakantie!) lekkere americano voor de medicijnen. We hadden de vorige dag de auto twee plekken verder naar links gezet (het verschil tussen witte en blauwe lijnen). Wit is vrij en blauw betekent dat er een kans is dat er op basis van beperkingen een bekeuring uitgedeeld zou kunnen worden.  Maar de auto staat volledig ingebouwd tussen meerdere auto’s. De eigenaren zijn bekend bij het hotel, maar we gaan eerst nog een rondje lopen door dit mooie stadje!!. IMG_1593Als we na een lekkere kop koffie weer terug zijn worden de eigenaren op getrommeld en kunnen we de parkeerplaats en het stadje verlaten. Dan rijden we de stad uit; in de richting van Calascibetta; dat maar een keer op een bordje staat. Even later blijkt na 10 km eindelijk weer een bord (… wat duurt dat lang voor we het plaatsje zien en rijden we wel in de goede richting??) Caltanissetta. IMG_1589Das een hele andere kant op..! Maar ja Cal…etta hebben we in ieder geval wel gevolgd! Nou dan maar weer terug via de snelweg naar Enna en daar een afslag genomen om richting Ardano te rijden. Het is een prachtige mooie binnenweg en steeds in de verte zien we de Etna en een rookwolk. Omdat we goed ontbeten hebben slaan we als we Ardano binnen rijden en zien dat het niet erg interessant stadje is de maaltijd over; en rijden door. Richting Bronte, hier missen we een aantal bordjes en even later zitten we op een binnenweggetje met enorm veel rommel en vuilnis langs de weg in een soort uitgestrekte buitenwijk. Elk huis ligt meer dan 150-300 meter uit elkaar. Elke bocht denk je dat de weg ophoud. Het duurt even voordat we weer op koers zitten: we gaan nar Randazzo. Van daaruit gaan er trektochten de Etna op, daar moet toch wel iets te slapen en te eten zijn.

IMG_1576In Randazzo vinden we een hotel en genieten we van de zwarte kerken, lavastenen. En een lekker terras!

We dineren bij Ristorante san giorgio del drago een erg achteraf gelegen leuk restaurantje waar je goed kunt eten, maar dat hebben we tot dusver iedere keer gedaan.