een fietsdag!! Van pontremoli naar Aulla, 28km

24 mei 2017 - Aulla, Italië

Voor het eten moest ik gisteren meer moeite doen. De pizzaria lag niet waar ik volgens de aanwijzingen dacht dat het lag dus dacht ik slim te wezen en terug te gaan naar het restaurant van de middag. Dat bleek gesloten. Terug naar het hotel en opnieuw instructies gekregen. Had wat verder moeten doorlopen. Het eten was geen succes, geen lekkere pizza en de wijn was ook al niet lekker, het extra water ging er wel in.

En slapen dat ik heb gedaan. Heerlijk alleen in een kamer geen gekke geluiden jippie!

Vanochtend gewoon op. Interne wekker werkt nog (hehe).

Bij het ontbijt blijkt dat er een hele groep alpinisten in het hotel geslapen heeft en nu vertrekt (allen met een lunchpakket). Er zijn nog bananen over en die moet ik eten (dochter) dus ik neem er een paar mee!

Ik probeer nadat ik geld uit de muur gehaald heb, eerst de VF te vinden door terug te lopen naar de Romeinse brug. Daar vind ik de aanwijzingen maar die gaan tegen mapsme in… En in de verte dreigen er bergen….

Ik besluit mapsme te volgen. In een bijna rechte lijn loop ik de stad uit. Bij een rotonde krijg ik voorrang. Een dame in een landrover “VF” vraagt ze?? Dan loop je verkeerd. (ze geeft aanwijzingen en ik volg ze op……) eens maar niet weer. Ik loop me vast op een bouwterrein. Ga langs een grindafgraving en kom weer op de oorspronkelijke mapsme weg: de fiets route. Ik besluit hem gewoon te volgen. Het is geen echt drukke weg (naar wat ik meegemaakt heb). Ik loop de hele tijd rond om de snelweg. Dan 50 meter lager; dan 60 meter hoger, maar steeds op asfalt en met een geleidelijke stijging/daling. En ik ga de goede richting uit! En op het moment dat zich de zin in een koffie aandient een cafe.. Wat wil je nog meer. Het weer zit mee het is een beetje heiig wat er voor zorgt dat je niet helemaal aan het asfalt gesoldeerd wordt en er zijn voldoende bomen en huizen om van schaduw naar schaduw te lopen.

Ik loop door een dorpje waar in het kasteel, mooi!! Een emigratiemuseum schijnt te zitten. Dicht natuurlijk; maar het dorpje is nog echt een vestingsstadje..Huizen aan een straat de rug naar buiten en dat is meteen de muur! Bijna geheel intact!! En onder je dendert de economie met al zij vrachtwagens maar door en jij ruikt de heerlijkste geuren.

Ik loop de diverse voorsteden van Aulla door (eigenlijk achterlangs want er is een “groen pad”langs het riviertje dat je het idee geeft dat je buiten de stad en ontsluitingsweg loopt bijna een parkachtige omgeving.

Het Hotel is gauw gevonden. (pas 2 keer heeft mapsme me in de steek gelaten tot nu toe)

Net buiten het centrum.

Na een omkleed aktie ga ik het stadje in . Dat stelt helemaal niks voor je waant je de hele tijd in een voorstad. En opeens sta je in een voetgangersgebied.

Ik drink een biertje en ga terug naar het hotel.

Bij het eten zie ik dat Jane en Eric hier ook zijn; ik eet alleen en ga zo gezellig bij hun zitten.