Golvend landschap op naar een nieuwe taal: Duits. Van Vielsalm naar Burg Reuland 25 km

30 maart 2017 - Burg-Reuland, België

Ik word chagrijnig wakker. Eerst maar ontbijten. De roerei met spek smaakt ook al niet. Toch heb ik niet echt slecht geslapen. Na het ontbijt (ik neem 2 croissants mee voor onderweg) pak ik de boel weer in. Ik zie wel wanneer ik de sokken was. De handdoeken zijn al bij de afgelopen 4 accomodaties van hetzelfde verhuurbedrijf. Nu zal de wasserij wat problemen hebben met de gele klei op de witte handdoeken. Na drie keer wassen geef ik nog steeds af!

Gelukkig schijnt de zon maar die stadjes liggen allemaal diep in de vallei. Dus....

een half uur klimmen met koude spieren. Maar de zon schijnt en dat doettie volgens de i-phone nog wel een uurtje of twee. Enerzijds om even stil te staan en op adem te komen maar anderzijds om de jas uit te trekken, want ik begin al aardig te zweten, doe ik de rug zak even af. Tja dat gaat nog wel een eindje omhoog...

Het is zoals later pas blijkt mijn enige stevige klim.

Na 4 km klimmen kom ik in het bos op een plateau. Langzamerhand blijkt dat het landschap zich toch begint te veranderen; Meer bos en minder drek. In Commanster zou een uitspanning moeten zitten en bij de zon en koude wind heb ik wel zin in een koffie. Maar dat zit er niet in. Alleen in de weekenden open.Ik heb bij het ontbijt vanochtend een tweetal croissants mee genomen want er lag toch een gigantische rol alufolie. Langzaam komt het goede humeur weer boven. Het landschap laat zelf een hoge spoorlijn aan de horizon zien. Nadat ik die gekruist heb kom ik in Braunlauf; drie keer raden wat hier dan vervoerd werd. Ik schat bruinkool. De boerderijen krijgen hier een enorme omvang net als de grootte van de weilanden/akkers. Dit is geen schaalvergroting maar heeft oost europese kantjes. Het is dat je op ietwat bochtige weggetjes loopt; anders is het groter dan welke polder dan ook.

Richting Burg Reuland verandert het landschap weer.

Leuk stadje met een chateau waar ze de infrastructuur aan het vervangen zijn.

Met de rugzak kom ik er bijna niet langs. Voor de vierde keer die dag moet ik de rugzak afdoen omdat de doorgang te smal is. Met de zak boven het hoofd gaat het net. Voel me net de Hulk...

Zit in een net hotelletje waar is voor 30 euro van te voren een menu had besteld.

Zit in mijn eentje een vorstelijk menu weg te werken. Forelsalade met fijngesneden aardbei en allerlei andere lekkere blaadjes en een dressing... MMm

Alle drie de gangen zijn top en als afsluiting word ik met een lekkere coupe ijs verwend.

Tja zo maar weer slapen en morgen naar Luxemburg..