Grijs en NOP in het kwadraad! Van Cavaglia naar Vercelli 35,8 km

11 mei 2017 - Vercelli, Italië

Het was lang en dat kwam niet alleen door de kilometers. Het begon vanochtend al met de dreiging van regen. Gelukkig niet veel regen gehad maar tussen 9 en 12 wel nat geworden. Hollands weer, her en der een drup en soms iets meer drupjes. Het landschap was zo nog meer NL, alleen in NL zie je nog wat aan de horizon. Hier soms km lang een zelfde horizon. En dan een nieuwe geste Op een dambord kun je vakjes samenvoegen. Deden ze in nl vroeger ook alleen op een kleine schaal. Hier loop je zomaar een km naar het oosten dan een kilometer naar het zuiden, om vervolgens weer een kilometer naar het westen te gaan. Heb 3 kilometer gelopen en 1 km opgeschoten richting Rome.

Groot voordeel is dat je 3 verschillende horizons hebt gezien!!

Nee niet my kind of opschieten.

Nog zo'n ergenis; Een autosnelweg 6 baans en een TGV zorgen net als bovenstaande ruilverkaveling ervoor dat je soms een kilometer extra loopt om hoogte te krijgen en uit eindelijk ben je slechts een 20 meters verderop uitgekomen.

Het zal duidelijk zijn het was een (geeen!) voortreffelijke loopdag. Wel wat vogels gezien en kievieten die het met mij aan wilden leggen, om hun nesten te bewaken.

Het leuke is wel dat ik nu in een leuk Hotel in Vercelli zit, waar ik een zalig bad heb kunnen nemen, om de ellende van me af te spoelen. Ben toch wel ge (ver-) wend door de luxe van hotels en restaurants. Dus morgen voeg ik 2 etappes samen, 31 km moet te doen zijn. Nog steeds vlak maar meer leuke dorpjes. Probeer zo snel mogelijk die Povlakte achter me te laten.

Hier zijn ook veel dorpjes geheel verlaten, maar ook her en der fabrieken, maar je ziet ze eerst van links, dan loop je er recht op af en dan ga je er alsnog langs..

Maar ja je hebt de hele architectuur gezien.

1. An Huitzing:
    11 mei 2017
    Meer een gebied om te fietsen, die Po-vlakte! (heb ik ergens in de jaren 80 gedaan) Houd moed, aan alles komt een eind!
  2. Hans:
    11 mei 2017
    Tja aan 'alles' komt een eind; na de po vlakte wordt Italie nog mooier en in Rome ligt voorlopig mijn eind! Van de wandeling 60% gehad dat restje komt ook goed hoor!