Weer heet. Van Giambasso Terme naar San Gimignano 16 km

1 juni 2017 - Santa Lucia, Italië

De volgende morgen wordt ik wakker van Klaus die met een andere pelgrim staat te praten. Hij gat op weg. Ik kleed me aan en de verdere routine zaken, tas in pakken en op naar het cafe voor een ontbijt. Maar wat raar iedereen zit buiten; wat blijkt de bakker is nog niet geweest. Daar ga ik niet op wachten; een kop koffie en even dan maar bananen kopen in het winkeltje onder mijn appartement, ze kijkt raar op als ze me weer ziet (net had ik bij haar de sleutel ingeleverd).

En daar ga ik weer op pad. Nu langs de officiele route het stadje uit. Een stevige afdaling langs een weg en dan weer klimmen. Dat is de hele dag het ritme. Het lopen gaat nog steeds over hagelwitte wegen, en als er een auto langskomt stuift het behoorlijk. Gelukkig heb ik mijn aosta sjaaltje om zodat ik iedere keer een monddoekje heb tegen het stof. Want en de hitte en het stof zorgen dat het dorst gehalte snel stijgt.

Al snel krijg ik de 4 Fransen in beeld. Maar ik weet ze niet bij te halen (kleine dagzakjes of alles op je rug dag scheelt bij klimmen en dalen toch wel wat) op het vlakke kom ik dichterbij maar dan gaat het weer omhoog. Op een heuvelrug met prachtige uitzichten raken we aan de praat. Ik loop een stuk met hen op (ze komen uit Lille en ze hebben veel samen gezeild). In dit gebied stikt het van de agrotourismo’s en de eigen vino en olio verkoop.

Er zit ook een hotel tussen met een bar in een mooi tuintje drinken we gevijven een koffie. En daar komen Gwenna en Ralph ook weer aan. Zij vertrekken eerder dan de fransen dus ik loopt met hen mee. A Bientot!

Gwenna heeft veel last van blaren. Dacht dat gisteren te overwinnen door andere schoenen te dragen, maar ze kreeg er andere blaren bij.

We hebben beide (aussie en ik) een verblijf aan de hoofdstraat, dus zodra we die bereiken,vallen we op het eerste terras dat we tegen komen neer.

Ik moet nog wachten tot na half 3 dus ik zit er wat langer en daar komt Toni al aan. Hij heeft net zijn rondje stad er op zitten.

Wel leuk dat je zoveel aanspraak hebt. Dat maakt het makkelijker om de moeilijke momenten even te delen; erover te praten; grapje maken. Alleen dat schakelen tussen al die talen. Soms zoek je een woord en dan begin ik gewoon in een andere taal verder te praten. Zal vast het pinkstergevoel zijn.

Om half 8 heb ik op het terras afgesproken met Gwenna en Ralph, gaan we samen een eetplek zoeken. Ben benieuwd of ik ze zal blijven zien want gezien de blaren van Gwenna blijven zij morgen in San Gimignano.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maarten:
    Nog een klein stukkie Hans,
    But you are so far away fom home!

There’s guns across the river aimin’ at ya
    Lawman on your trail, he’d like to catch ya
    Bounty hunters, too, they’d like to get ya
    Billy, they don’t like you to be so free

Campin’ out all night on the berenda
    Dealin’ cards ’til dawn in the hacienda
    Up to Boot Hill they’d like to send ya
    Billy, don’t you turn your back on me

Playin’ around with some sweet señorita
    Into her dark hallway she will lead ya
    In some lonesome shadows she will greet ya
    Billy, you’re so far away from home

There’s eyes behind the mirrors in empty places
    Bullet holes and scars between the spaces
    There’s always one more notch and ten more paces
    Billy, and you’re walkin’ all alone

They say that Pat Garrett’s got your number
    So sleep with one eye open when you slumber
    Every little sound just might be thunder
    Thunder from the barrel of his gun

Guitars will play your grand finale
    Down in some Tularosa alley
    Maybe in the Rio Pecos valley
    Billy, you’re so far away from home

There’s always some new stranger sneakin’ glances
    Some trigger-happy fool willin’ to take chances
    And some old whore from San Pedro to make advances
    Advances on your spirit and your soul

The businessmen from Taos want you to go down
    They’ve hired Pat Garrett to force a showdown
    Billy, don’t it make ya feel so low-down
    To be shot down by the man who was your friend?

Hang on to your woman if you got one
    Remember in El Paso, once, you shot one
    She may have been a whore, but she was a hot one
    Billy, you been runnin’ for so long

Guitars will play your grand finale
    Down in some Tularosa alley