een "Horizon" aan je zij! En warm! Pavia Pieve porto Morone 33 km

17 mei 2017 - Pieve Porto Morone, Italië

Vanochtend weer een ontzettend goed ontbijt gehad, en daarna mijn  "lichtere" rugzak aangegord.

Is het het weer; is het de rustdag; is het de lichtere rugzak; is het de nieuwe horizon die niet meer vlak is maar bergen vertoont... Ik weet het niet maar ondanks een lichte keelpijn loop ik erg lekker Pavia uit. Een erg mooi stadje dat ik achter me laat, met een beetje pijn in het hart. Het was er goed toeven.

Op weg naar mijn eigen afsnij paadje. De VF is overal zo goed aangegeven dat er zelfs plaatsjes zijn met slechts ëén slaapplaats waar je langs moet en die zich commune de VF noemen. Soms zijn de aanduidingen voor slaapplaatsen meer dan de stickers van de route. En mijn App neemt aan het eind van de dag mijn te volgen route over.

Dit geeft wel wat consternatie, want als ik een bordje volg van Bar 100 m en bij de bar een halve liter water haal; dan komt de bar eigenaresse me direct achteraan... U loopt verkeerd!!

Ik laat haar mijn App zien .... Neee U loopt verkeerd... Nee ik wil niet naar Sant Andrea. Maar U loopt verkeerd.. Ach ik neem mijn route want dat doet het altijd goed.

Kom aan bij een Ostello in Pieve porto Morone ( zijn hier ook al Moren geweest(??) Heb ook al plaatsen met Negri als laatste aanduiding gehad.

Het was erg warm vandaag en op het eind van de dag heb ik zelfs bij de pharmacia een temperatuur van 34 graden geconstateerd.

Leuk; zit in een ruimte met 5 bedden en een ruime badkamer, met invaliden toilet, Maar het wordt gerund door vrijwilligers, daar is niets mis mee maar ik word doorverwezen naar een pizzaria (de enige eetplek in dit dorp) die op dinsdag gesloten is.

In de bar waar ik naar de overwinning in de tijdrit door Tom Dumoulin heb gekeken weten ze ook geen eetplek voor mij.

Bij een wijnbar hebben ze gelukkig nog piadina. Dat moet het dan maar zijn. Het dorpje blijkt ook een rustplaats te zijn voor oost Europese truckers.

Praatjes genoeg. Maar echt lekker eten doen we morgen maar weer!