We zijn er!! Van Isola Farnese naar HETEINDDOEL Roffa – Roma 20 km

18 juni 2017 - Roma, Italië

Om kwart over een sloffen we langs de lange rijen toeristen die naar het vatikaansmuseum willen; rondleidingen met meer dan dertig mensen.. We zijn op. Enerzijds door de slopende autowegen waar je langs moest lopen en anderzijds door de enorme hete temperatuur. En niet te vergeten de vele kilometers…..

Voor mij samengevat: 16-3 t/m 17/6 ’17 94 dagen van huis elke nacht een ander bed (op 9 keer dan want toen had ik een rustdag) iedere dag een andere ontbijtplek met andere ingrediënten, hoe zal de koffie smaken?? En hoe groot is de kamer; het bed en hoe is de douche.

Elke dag weer opnieuw regelen waar je de volgende nacht door brengt. Je weet niet of je je bestemming bereikt en of je wel verder kunt. Wat doet het weer, gaat het sneeuwen, regenen, hagelen of schijnt de zon??

In het totaal 2100 km gelopen.

Heel veel mensen van verschillende nationaliteiten ontmoet, gezien, gesproken en mee gegeten, gelachen, gedronken gek gedaan .

Oude kennissen worden nieuwe bekenden. Velen lezen mijn blog, zij zorgen ervoor dat ik als het even (nou ja..) niet gaat; doorga, Rome moet je halen!!

->> Volgers daarvoor mijn hartelijke dank!!<<-

Het aantal uren dat het geregend heeft komt niet boven de 20, sneeuw even buiten beschouwing gelaten. In NL begonnen met 25 graden (maart!!) Eind april gaat het een klein beetje erg sneeuwen in de alpen, krijg er in de Jura een staartje van mee; maar daardoor kan ik niet over mijn geliefde Bergpas; maar ben ik aangewezen op de bus door de tunnel (2 weken later is de pas nog steeds niet open!!) Nu in Rome en eigenlijk al vanaf het moment dat ik de Povlakte achter me liet is het ook hier te droog en te heet voor de tijd van het jaar.

Veel onvergetelijke momenten … Flarden spelen door mijn hoofd..

Het was een onwerkelijke ervaring, zeker als aan het eind je een trouwe vriendin als gezel bij je hebt. Die eigenlijk een net zo’n grote prestatie heeft geleverd. Morgen gaan we kijken of we 2 certificaten los kunnen peuteren Want vanaf Siena naar Roma is ook een certificaat en veel hulde waard!!

Maandag weer met het vliegtuig naar huis.

Misschien nog een eind verhaal als ik weer in Schiedam ben.

Maar eerst rust!!!

Op je
    (Kus zus)
  2. Maarten:
    19 juni 2017
    Hans en ook een beetje Liesbeth, ik heb genoten van jullie onderneming. Elke etappe steeg de bewondering!
    Hope to see you soon!
    Komtie: SJAPPOO, SJAPPOO, SJAPPOO!!!
  3. Jeannette de Graaf:
    20 juni 2017
    Lieve Hans en Liesbeth,
    Te laat met mijn reactie, maar daarom niet minder gemeend, ik vind het zo ontzettend goed van jullie, en wij ook Jan zijn zo ontzettend trots op jullie saampjes, want het blijft een geweldige prestatie dit te volbrengen, hoe zwaar het is geweest hoorde we net al van Lies, die even zo vrolijk al weer de sportschool kwam binnenwandelen.
    Het is bijna bovenmenselijk wat jullie hebben gepresteerd. Echt zooooo trots, ga nog op m'n gemakje alle reisverslagen nalezen, maar voor jullie is hele grote bewondering....chapeau?????????? schrijven we dit zo? je weet wel wat ik bedoel he?
    Hele dikke knuffel, tot de volgende wandelreis?
  4. Hans:
    21 juni 2017
    Joke, ik zie het nu pas, omdat ik het iedere keer op de laptop heb bekeken en dan staat het achter elkaar!! Jaja die grijze rug heeft het toch maar gedaan!!
  5. Hans HOEFNAGELS:
    24 juni 2017
    Proficiat allebei !! Respect !!
    Wat een prestatie... maar ook een prachtige ervaring ...
  6. Ruud Franssen:
    26 juni 2017
    Hoi Hans en Liesbeth,
    Super prestatie welke jullie geleverd hebben, alle respect hier voor.
    Groetjes uit Limburg,
    Ruud.