Via kerkepaadjes door wijngaarden de alpen uit van Pont st Martin naar Ivrea 24km

9 mei 2017 - Ivrea, Italië

Niet zo'n lange tocht dus lekker rustig aan gedaan, wat later opgestaan, eerst gaan ontbijten en daarna de zak weer gepakt. Wel wat gewisseld tussen de beide waterdichte zakken, het weer ziet er goed uit dus het dunne shirtje weer tevoorschijn gehaald. Na negenen verlaat ik het hotel. Via binnenweggetjes word ik langs diverse op de helling liggende kerk(jes) geleid door de markering. Soms wel 3 verschillende uitingen bij elkaar en soms op eens zomaar een kilometer geen aanduiding meer. Er zijn weer een paar nieuwe aanduidingen bij gekomen. Onder andere een bruin bord (zie foto fc) waar een man en een vrouw samen lopen. De eerste keer dat er 2 poppetjes op het bord staan, maar waarom heeft zij geen rugzak, zijn de Italianen nog niet geëmancipeerd??

Bij een oud kloostercomplex, zie ik een postbusje met een stempel, op zondag is het kerkje open en kost een rondleiding 5€. Je kunt ook een telefoonnummer bellen dan betaal je 15 voor een rondleiding.

Het blijft moeilijk het afscheid van de alpen, ik kijk veel achterom...

De VF  neemt een weg langs meertjes en kastelen naar Ivrea, met dit weer 22 graden en volle zon zijn de omleidingen (stijgen gedurende 15 minuten en soms erg steil, gevolgd door dito dalingen) best pittig maar wel meer dan de moeite waard.

Het Franse stel kom ik ook weer tegen, Hij heet Thomas en zij Sonja,

Gisteravond bij de nazit nog een bijzondere Italiaan ontmoet, hij is leider van een brassband/harmonieorkest uit Aosta dat elk jaar optreedt bij een taptoe in Kerkrade!

Wat over voetballen, nl, etc gepraat! Daarna weer snel mij kamer opgezocht nadat ik nog een allerrrrrlaatste Genepy heb gedronken.

Ga zo eten en een leuk plekje uitzoeken, na gisteren opgewarmde lasagna uit de magnetron maar weer eens goed eten; wat ik vanmiddag ook heb gedaan met een grote Salada Mista, Alleen een wesp van bijna 4 cm groot verpestte mijn drankje door er in te willen zwemmen.