Laatste dag.... Van Bourbonne le bain naar Langres (41 km) 29 km

20 april 2017 - Langres, Frankrijk

De laatste dag samen, een mooie foto vanuit het balkon gemaakt door Liesbeth om 7 uur is al geplaatst op Facebook. Een lekker ontbijt en we gebruiken de beproefde inkorting van gisteren; alleen nu met een taxi. We laten ons afzetten in Varennes. Dan is het nog 26 km volgens de app naar Langres. (het einddoel van de dag). Over de smalle weggetjes worden we een eindje op weg geholpen. In het begin gaat alles goed Liesbeth loopt als een kievit en heeft nergens pijntjes. Het aftellen van de km gaat ook lekker. De dorpjes hebben weer een ander karakter. Er staat een zeer frisse wind en we beginnen allebei met de handschoenen aan! Erg nodig!! Op de plateaux komt er een bijtende koude wind van achteren. Met een voluit stralende zon, blijft het toch nog onaangenaam, maar het lopen en de omgeving maken veel goed. Gestaag vorderen we richting Langres. We volgen de wandelaarsroute van de app, maw een groene route over een erg smal c/d weggetje. Dat loopt heerlijk en heeft ook bijna geen autoos!!

Opschieten en niet te veel extra lopen als dat niet nodig is!!

We komen geen enkele gelegenheid tegen waar we wat zouden kunnen drinken. Dorpjes zat maar horeca ho maar. Waar is dat Franrijk gebleven waar je overal de boeren aan de bar een glas rode wijn zag drinken rond 10 uur in de ochtend?? De boeren nu hebben vele grote tractoren, manitous om de balen te tillen en aanhangers waar 22 rollen tegelijk op kunnen ( en dan een tractor, met 2 aanhangwagens!!) Schaal vergroting(?!)

Maar een andergevolg is ook dat er veel huizen, schuren etc in een dorp leegstaan. Maar er zijn ook dorpjes waar de buitenlanders deze “restruimte” ontdekt hebben. De metselaars schrijnwerkers etc hebben hier volop emplooi!!.

Langzaam vorderen we naar Langres, het gare ligt buiten het dorp dus dat doen we eerst aan.

Een erg aardige dame helpt Liesbeth aan haar kaartje om morgen met 2 tgv’s weer naar huis te kunnen!! Ze doet zelfs voor hoe ze haar kaartje moet valideren en we krijgen ook koud water uit de sncf waterautomaat. Een grote plus voor de Franse Spoorwegen.

Dan de klim Langres in. Op 200 m voor het hotel eindelijk een terras, vol met Nl’ers maar wel lekker bier.

Daar zitten we en poos en maken ook nog eens kennis met 2 friezen dames die ook naar rome lopen maar zich echt aan de route houden en een Canadese dame die mijn standpunt huldigt, Wie weet zie ik hen de komende dagen nog wel een keer…

Het Hotel en het eten zijn weer voortreffelijk.. Die hotelkeukens zijn zo slecht nog niet in F.