Van Modica naar Donnalucata 27-2 17

9 maart 2017

Een verrassing, als we buiten even rondlopen blijkt dat de oppas van de B&B alsnog een ontbijt voor ons heeft klaarstaan. Ze heeft een paar broodjes gekocht en wat sapjes. Met de americano en de thee is het best te pruimen. Het eerste doel van de dag wordt Scicli. We rijden Modica uit en vinden al snel de weg naar Scicli. We dalen langzaam het diepe dal in en kijken vanuit de haarpins steeds de kerk in die hoog boven het stadje uit torent als een citadel. IMG_1549Een prachtig barokplaatsje waar we de auto in het centrum bij de duomo zetten en waar we een terrasje pikken met een lekkere koffie. In het zonnetje is het rond de 20 graden, met een strakblauwe lucht, best uit te houden. Na de koffie gaan we het stadje verkennen. IMG_1556We lopen kriskras wat rond. Maken heel wat foto’s. Na een lekkere lunch in de zon, gaan we weer naar de kust. In Donnalucata zetten we de auto bijna op de lungomare. Dan lopen we over de boulevard op zoek naar een hotel of B&B met een kamer met zeezicht. Na veel geslenter over het strand en langs de weg naar een gebouw dat op een mooi hotel lijkt. Het blijkt het een hotel te zijn; maar men is aan het verbouwen. Dan weer terug naar de auto. In de buurt van de parkeerplaats is een B&B die we over het hoofd gezien hebben en waar we een kamer krijgen. Waar de auto staat; zit een eettent; een pizzeria, een nieuwe, de oude zit er nog voor. Bestellen beide een pizza met tonno. We krijgen een doggiebag (pizzadoos) voor de overblijvende stukken. IMG_0047Zien op een bankje de zon ondergaan in de zee. Wat een mooie dag weer. Morgen trekken we richting de Etna.