De Moezel!! Van Bourglinster naar Palzem 27 km

5 april 2017 - Trier, Duitsland

Na de nacht doorgebracht hebbend in het Youth hostel, waarbij ik helaas niet de 1 persoonstoeslag had betaald van 15€ en dus een snurker voor de nacht had. Na het ontbijt om half 9 op weg gegaan. Goedkoop kan dus ook te goedkoop zijn. Ik moest eerst wachten tot 5 uur, het eten kwam uit Luxemburg (stad); opgewarmd met de magnetron; en na het eten kwam ik dus tot de ontdekking dat er een mede slaper was.

Tja, dat kan gebeuren. Gelukkig had ik de rugzak in de kluis gezet. Maar zijn ritme is niet mijn ritme.. Aanpassen en inschikken; nieuw na bijna drie weken lopen in je eentje.

Maar dan de dag. Het prachtige plaatsje verlaten via een geitenpaadje, rete steil maar dan ben je na een 10-tal minuten op het plateau en drie hairpins hoef je niet aan te lopen, ook dat is wat waard. Het ligt in de bedoeling om vanuit Bourglinster de 122 te gaan volgen. Volgens de Routeplanner moet dat verderop een goede weg naar Wormeldange leiden. Daar steek ik dan de Moezel over en ga via een fietspad de moezel afzakken of oplopen; daar kom ik wel achter.

Al lopend op de 122 vermindert er een rood autootje langzaam vaart naast me en een Ävez vous ici deja?? De vrouw van de kroeg van gisteren komt me even een hart onder de riem steken. Ik zwaai haar vrolijk na!!

Het lijkt wel weer zomer. de 122 is wel wat drukker dan de N11, maar er zijn veel plaatsjes dus je loopt bijna 80% over trottoirs. En het schiet op. HJ Echternach-Wormeldange 40 km GR 51 km. Dat is mooi meegenomen. In Wormeldange geluncht, bij het eerste terras dat open is en daar zitten ook al mensen. Daar bestel ik blind een Strammermax en een bier. Blijkt het een Vietnamees te zijn. Nou ja dan maar een paar vietnamese loempias genomen. Daarna de Moezel overgestoken en het moezelfietspad opgepakt. Nog 8 km en ik heb mijn slaapplaats voor de nacht weer bereikt.