Noodzakelijke verplaatsing per bus, dagje rust in Aosta de 51e dag alweer!

5 mei 2017 - Aosta, Italië

Vanochtend een beetje stressen; emoties en een kort ontbijt. Het ontbijt was uitgebreid, maar al om 7.15 zat ik klaar, want om 8.20 zou de trein vertrekken. Echt rustig ontbijten doe je dan niet ook al heb je een uur. Steeds op de klok kijken want die trein wil je niet missen, anders zit je de hele dag in Martigny.

Om 7.45 al af gaan rekenen. Krijg ik daar een huilbui bij het zien van mijn adres op de rekening. Ben ook al 50 dagen onderweg en niet op de Huis te vlietstraat geweest. Dat is wel gek!

Door de emoties vergeet ik dat ik met contant zwitsersgeld wil afrekenen; dan ben ik daar ook vanaf. Nee dus zit ik met een paar CHpapiertjes en wat munten. Wie weet komen die nog een keertje van pas.

Met de tranen in de ogen loop ik naar het stationnetje, maar dat ligt helemaal overhoop door de verbouwing die ze aan het plegen zijn. Het treintje zal hier toch wel stoppen; is dat de reden waarom zij van de information mij niet op deze mogelijkheid heeft gewezen?? en waar zit de mogelijkheid om op het perron te komen, het lijkt de verbouwing van 010centraal wel!!

Vind een mogelijkheid om op het halfaffe perron te komen. Er is een knop om op te drukken om de trein te laten stoppen. De onzekerheid blijft oplopen totdat rond 8.15 er een dame op het perron komt en ook op de knop drukt alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Nou dan zal die wel stoppen en ja hoor om 8.20 zit ik in de st bernardexpres. Op naar Aosta, in Sembracher  moet ik overstappen op de bus maar het treintje gaat naar Orsieres, daar zou ik ook over kunnen stappen. Volg de gegeven instructies maar op. Er zitten maar een paar mensen in de bus. Maar wat een mooi weer is het vandaag. Zit volop te genieten; de eerste keer dat ik niet op de weg hoef te letten, Wow wat een diepe afgronden, en wat een sneeuw!

In Bourg st Pierre halen we een fietser in, volbepakt, even later stapt deze met fiets en tassen ook in de bus. De chauffeur helpt hem met het vastzetten van de fiets.

Nog wat laatste beelden voordat we de tunnel in gaan; met 100% zekerheid, daar was ik nooit alleen langsgekomen. Goede keus de tunnel. Die Martigny-Aosta, doen we een andere keer wel te voet.

Ook de afdaling is mooi, bij het Agipstation, gaat de fietser uit de bus. Hij heeft op een van zijn tassen Pellgrino geplakt met het teken van de via francegina, dat ik dat niet eerder heb gezien. Maar ja.

Precies op tijd rijdt de bus het station binnen. Ok nu eerst een doppio. Bij het hotel de ville een terras in de volle zon en daar is tie mijn eerste doppio!!!

Ik loop naar mijn hotel om van de rugzak af te kunnen komen. Als ik 10 minuten wacht kan ik zelfs mijn kamer al op!!

Even wachten en ik heb een kamer met uitzicht op de bergen maar dat kan hier ook niet anders. Snel omkleden en een rondgang langs bekende plekken.

Ook de sportzaak van Meinardi mag niet ontbreken. Ik koop twee nieuwe broeken, geen gewicht dus dat kan wel erbij.

Lunchen met een glaasje wijn, naar het hotel, de volgende etappe regelen. Dit is een rustdag dus morgen verder naar Chatillon. Ok geregeld, Wat wassen De loopbroek is al 2 weken niet meer gewassen en nu droogt het lekker snel. Hoed en nog meer spullen die meestal wat langer tijd nodig hebben om te drogen. Ondertussen kijk ik naar de giro die vandaag begint.

Dan loopt het al weer naar de tijd om even een laatste terras te pakken in de zon.

Weer terug naar het hotel voor het verhaaltje. En zo lekker een pizzaria voor een pizza valdostane!

1. Joke:
    5 mei 2017
    Hoi Hans wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je even een gevoel van heimwee overspoelde bij het zien van je adres. Ook al heb je het fijn onderweg en geniet je intens maar zoals het thuis voelt kan alleen maar thuis. Ik wens je een voorspoedige voortzetting je gaat het gewoon doen en genieten. Voor je het weet ben je alweer thuis en kan je terug kijken op een fantastische reis met al zijn ups en downs. Ik blijf je volgen.