Ontmoetingen…Pietrasanta naar Lucca 30 km

28 mei 2017 - Lucca, Italië

Ze heeft gisteravond echt haar best gedaan om een lekkere maaltijd te serveren. Lekkere spaghetti met pestosaus, lekkere rauwe ham en lekkere kaas, naast de parmezaanse kaas en lekkere tomaten.

Ook het ontbijt was lekker, eigen (huis-)gemaakte appeltaart en cake gebak. Zo mis je de kaas en ham niet. Nadat ik afgerekend heb, ze heeft een 10 gerekend voor de maaltijd gisteren. Loop ik de molen uit op weg naar Lucca.

Heb weer snel de VF gevonden en ja hoor weer klimmen. Tijdens de ochtend kom ik een informatiebord tegen dat enige historische achtergrond info geeft. In de middeleeuwen waren er een aantal Toscaanse gemeenten langs de kust bezet door moren, vandaar dat de handels/pelgrimsroute, wat verder uit de kust lag maar ook een reden voor de hoge ligging om zo van de bezetters geen last te hebben. Het Koninkrijk van Pavia was zo verbonden met Lucca.

Op weg naar Camaiore loop ik langs een soort kanaal en ik zie (denk ik) Toni voor me uit lopen.

Als ik hem inhaal blijkt het echter een Zwitser te zijn. In Camaiore drinken we een koffie en het blijkt Adt zijn camelbag aan het leeglopen is in zijn rugzak, hij loopt wat moeilijk en hij moet zijn camelbag repareren; dus ik loop alleen door. Een eindje verder loop ik dan toch echt Toni achterop. We lopen een eindje op maar bergop heeft hij last van zijn knie en zegt hij loop maar door.

Bovenop de berg zit een cafeetje waar ik een salade eet. Terwijl ik zit te eten komt Toni ook boven. Hij drinkt een koffie en zegt tot straks; jij loopt toch veel sneller dan ik. Maar ik zal hem niet meer zien; omdat de Zwitser ook langs komt. Ik eet rustig mijn salade op en even later vertrek ik ook.

Een stukje verderop raak ik aan de praat met de zwitser die in de schaduw bij de kerk zit.

Zo zie je mensen, heb je een klik maar iedereen is een individu. Doet het voor zichzelf of anders zins.

Soms zie je ze weer soms niet.. Dat is de VF..

Langzaam langs de rivier loop ik Lucca binnen; wel indrukwekkend. Wat een vesting.

Het hotel is snel gevonden en het lievelingsterras is er ook meteen.

Eten doe ik in de Arena een niet al te duur plekje.

Dan begint de vrije dag in Lucca na een uur of negen. Blijk in staat de interne klok uit te kunnen zetten. Heerlijk. Ontbijt in het hotel. Wassen, etc en voor je het weet is het lunchtijd. Een rondje door de stad en ik kom Toni tegen. Weer 2 uur weg (nou ja ervaringen uitwisselen) en anderen tegenkomen die ook de vf lopen! Die Toni weer heeft ontmoet.

Zo leer je veel mensen kennen. Erg leuk is dat zelfs als je niet loopt gebeurd t zomaar. (..)

Kaart gekocht voor oom Remy. Geschreven en op de bus gedaan. Een zeer ouderwetse bezigheid in deze tijd waarbij je iedereen met zijn telefoon foto’s ziet maken etc zelfs achter het stuur blijven ze dat zwarte ding vasthouden..

Zit ik even weer op een terras Echt niet alleen terrassen hoor, heb net Max en Tom gezien, ook dan schrijf je geen blog, wat spannend beide! Komt daar de italiaan met een ander aan die ik ook in Ciasso heb ontmoet. Elke dag zie je mensen en soms komen ze terug…. Soms niet.

1. Leo:
    29 mei 2017
    Nog even Hans. Eigenlijk jammer dat we daarna verstoken blijven van je verslagen. Ook al reageer ik niet steeds jet blijft aangenaam om te lezen. Hou je taai