Oom Remy en "Sint" Maarten 23 km van Liempde naar Eindhoven

19 maart 2017 - Eindhoven, Nederland

In het hof van Liempde is voor mij een ontbijt voorbereid. ontbijtIn de tussenkamer staat een gedekte tafel en de spullen staan in het koelkastje. Gisteravond al afgerekend dus als het ontbijt op is kan ik gewoon vertrekken. Er staat een senseo dus ook met de koffie zit het wel goed. Na de koffie de tas weer inpakken en dan kan de 4 e etappe begonnen worden. Om half negen trek ik de deur van het Hotel dicht en ga op stap. De hele ochtend nog niemand gezien en ook in het restaurant brandt nog geen licht. klompenpad naar BestHoewel het grijs is is het toch droog. Langzaamaan loop ik Liempde uit op weg naar Best om een oom van Liesbeth te bezoeken. Ik bel oom Remy op en hij neemt meteen de telefoon op. Omdat ik nog niet vaak met hem via de telefoon heb gesproken houdt hij mij voor eDeen andere (neef) Hans. Ik ben welkom. dus een kleine afwijking van de route. Remy staat zeer versteld van de rugzak en de indruk; zo dus jij gaat naar Rome lopen. Nou ik wil je wel koffie schenken. Van de 10 kinderen zijn hij en zijn jongste zusje nog de enige overlevenden. Gezellig gepraat met een lekker straf bakske, zo heb ik m zelf ook t liefst! Ook nog 2 worstenbroodjes gekregen. Zonder dat kun je bij Remy niet vertrekken. Rond 12 uur vertrek ik voor het 2e deel van de tocht van vandaag; ik ga op bezoek bij een oud huisgenoot uit de tijd dat ik in Eindhoven studeerde. spotters gespotWe hebben elkaar al jaren niet meer gezien maar het klikt meteen weer. De hele tijd zitten we de afgelopen 40 jaar in te halen....Maar voordat het zover is is de wandeling door Eindhoven een trip door de memorylane. De Zeelsterstraat is haast niet veranderd. Maar strijp is wel echt anders geworden. ZeelsterstraatOp het trudoplein gaat net de Poolsemis uit. De vonderstraat af en dan ben ik er...Het is goed om Maarten weer te zien; de muziek de herinneringen. Die ongedeelde ervaringen. De tijd vliegt voorbij. Voor de spaghetti wachten we tot na studio sport. Gelukkig heeft Feijenoord weer gewonnen. Het huis wordt getoond en de hobby's zijn nog steeds van een fanatisme Ik ken niemand anders die al bijna 50 jaar zijn audio aan het verfijnen is....