2 e paasdag Rust in Vittel. (5km)

17 april 2017 - Vittel, Frankrijk

In dit authentieke hotel in Vittel (**) een goed ontbijt gehad. Daarna veel gekloter met het internet. Ik wil nl de laatste dagen met  (wou haast zeggen van) Liesbeth plannen.

Van verschillende kanten worden al vragen gesteld of ik haar niet teveel belast. Helaas kan het niet anders. De hotels; chambres d'hotes en wat er ook maar aan logeeronderkomens te verzinnen zijn,,,,,, Ze zijn niet aanwezig binnen een straal van 20-25 km. Als je een plaats kiest en zoekt op een onderkomen, is het resultaat dat je eigenlijk 2 straten verderop een ander adres hebt.

Dat schiet niet op. Toch wil ik naar Langres want dan kan ik mijn route Via Francegina echt op pakken.

De hele dag hoop ik op een oplossing maar dan houdt opeens internet het ermee op. Ok tijd voor een kopje koffie en een rondje door het stadje. We komen ook nog op deze paasmaandag een supermarktje tegen die open is (PS is Casino overgenomen door de Spar of andersom??) De broodnodige energierepen en zuurtjes worden ingeslagen.

Zo nu kunnen we weer lopen.

We lunchen in een leuk restaurantje. Ik weer duimdikke asperges (5) met gedroogde ham!! en Liesbeth een salade met kip filetjes. Glaasje witte wijn erbij!! Dat is een RUSTDAG...!!

S middags lukt het om de rest tot aan Langres te plannen. Liesbeth pakt vrijdag de trein naar huis en dan kan ik met een route van 16 km mijn eerste schreden zetten op de route naar Rome. Na ruim 800km.

In het hotel krijgen we weer een lekkere maaltijd voorgezet.

Enne O,Ja er zijn er die meer lopen dan ik... Bij het ontbijt zit een dame waar we mee aan de praat raken. Ze heeft al naar Compostella gelopen en Rome heeft ze ook al gehad. Ze loopt nu vanaf 23 september 2016 de 10.000 km van het rondje France! Ze is begonnen in het zuiden van Bretagne en doet elk departement aan!

Ze heeft schrik voor de alpen want daar moet ze nog naartoe!! Tja 23 september of 16 maart, Zij loopt al een half jaar langer dan ik doe. PFFFF

Morgen een korte route, misschien regen, maar de dagen daarna zien er hoopvol uit!

En Andrea, je zus kan best nog wel in de tuin werken hoor!!

1. Maarten:
    18 april 2017
    Good luck to both of you!