parachutisten en australians van Lucca naar Altopascio 21 km

29 mei 2017 - Altopascio, Italië

Lekker ontbijten in het hotel en dan Lucca uit mapsme doet het en ik de VF wie doet je wat,?? Nou je eigen schoenen ik struikel over mijn veters (al meerdere keren voorgekomen) maar nu met een echte val. Iphone vliegt door de lucht.. (doe maar een hoesje erbij!!) ik zelf kan me redelijk opvangen en gelukkig zit de rugzak goed op mijn rug. Wat schrammetjes en de schrik en gelukkig op de lava stenen van Lucca dat geeft haast geen schrammen of steentjes die onder de huid kunnen gaan zitten. St Christoffel is me goed gezind geweest. Als ik mijn schoen/veters herstel, stopt er een Italiaan die me vraagt waar ik vandaan kom. Hij geeft me een blik die ik de laatste dagen vaker krijg..

Verbazing gemengd met ongeloof.. Daar loop je meerdere uren op; op zo’n blik. Dat geeft je zelfvertrouwen voor het laatste stukje dat nog komen gaat.

Lucca uit is wat ik dacht langs een drukke weg en niets bijzonders. Dat zal de hele dag zo blijven..

Op een 2 tal kerken na dan maar daar loop ik als het niet nodig is niet naar toe.

Wel kom ik in een plaatsje bij een museum, waar je een stempel kunt krijgen enne eentje meer staat altijd stoerder…..

Er is een Zwitser voor me maar het is een ander dan die van gisteren. Ik krijg mijn stempel en loop weer naar buiten. Aan de overkant, als ik een koffie en een halve liter frizzante heb gehad, zie ik een stel met rugzakken. Ongeveer een uur blijf ik voor hen uit lopen, Soms meer soms minder. Als ik in een stadje een 2 de koffie en water en een foccacio neem zie ik ze weer.

We stellen ons voor en het blijk een stel uit Queensland Australia te zijn. Ralph en Glenna

We besluiten de 2e helft gezamenlijk te lopen. De route en het landschap stellen niet veel voor, alleen zien we regelmatig een vliegtuigje dat een aantal parachutisten in de lucht aflevert.

Al pratend lopen we zo het doel van de dag binnen. Ralph heeft op 1 mei al zijn reserveringen voor de tocht van Lucca naar Siena gemaakt.

Dus tot en met Siena kan ik ze weer tegenkomen.

Na de douche etc komen we elkaar weer tegen in het prachtige kleine vestingsstadje en besluiten gezamenlijk te gaan eten. Waar we willen gaan eten zitten ook Toni en een man uit zwitserland aan een tafeltje.. Pilgrims onder elkaar.

Morgen een nieuwe hete dag……….