"petit Suisse" Trappen trappen en Trappen Van Beaufort naar Echternach 21 km

2 april 2017 - Echternach, Luxemburg

Klein Zwitserland.. Ooit voor de Nederlanders het gebied waar je net kon komen met de auto op een dag rijden. Zelf heb ik dat mee gemaakt; net 11, 12 jaar oud gingen we op vakantie naar Dillingen. Daar kende mijn vader een fam (lexmond) die daar een bungalowpark begonnen was. Tja de tijd van een Peugeot 404 station, werkelijk de de eerst stationauto die de wereld veroverd heeft.. Pa Lexmond had een  grijze en mijn vader was onder de indruk hoe hij door de haarspeldbochten op hoge snelheid reed daar. De reden om toch ook dit stukje in mijn  route op te nemen.

Wat ik mij niet gerealiseerd heb, is dat het wel een beetje bergachtig gebied is, maar dat je via de GR alle maar dan ook alle toeristische hoogte punten volgt. Hoewel het maar een gering aantal km is, zijn de hoogteverschillen soms wel erg groot. En telkens trappen, trappen en trappen. Vanuit Beaufort eerst naar het Chateau, dan begin de tocht.. Ik volg de groene driehoekjes, die hier in dit deel de GR5 aanduiden. Makkie in het begin maar al gauw gaat het steil omhoog met rondom de granieten rotsen. Heerlijk zo vroeg er is nog niemand en je loopt langs een riviertje... Dan gaat het toch steeds een beetje omhoog en een beetje omlaag.. Ik kom na een half uurtje een paar mannen tegen, ze staan een foto te maken van een watervalletje. Ah er ligt een Osprey rugzakje.. Ik zeg daar wat over en het blijken 2 nl mannen te zijn. Vertel dat ik naar Rome loop en neem afscheid. Na wat klimmetjes halen ze me weer in en we hebben een kort gesprek terwijl we omhoog lopen naar de Kasselt. Gezellig!! Geef ze aan dat ik een Blog heb dus wie weet.

Omhoog/omlaag telkens trappen. Af en toe ook steile afgrondjes. Ik kom ook langs een klimschool. velen zijn bezig om hier te klimmen.. Ik loop verder en kom op deze zondag veel families tegen. Ik heb alle hoogte punten van Petit Suisse gehad als ik langzamerhand Echternach binnen loop. Leuk stadje, ik kies een hotel op de Googlemaps, en loop er naar toe. Echter onderweg zie ik een ander leuk hotelletje en ja hoor ze hebben een kamer voor 2 dagen.

Ik heb nl besloten even een rustdag in te plannen om me te orienteren op wat ik verder ga doen. Als een blind paard de google volgen naar het zuiden.. Of toch een beetje kijken naar de GR5 en waar snelheid te maken valt; afkortingen te maken.

Een dag om na te denken heb ik daar wel voor nodig.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian:
    3 april 2017
    Geniet van je rustdag Hans!
    Groetjes Marian
  2. Dilia: