In de Piemonte Van Ivrea naar Cavaglia 24 km

10 mei 2017 - Cavaglià, Italië

Nou een leuk restaurant vinden in Ivrea gisteren was ook nog een opgave, de hele hoofdstraat afgelopen, niets gevonden. Uiteindelijk Mapsme gebruikt om een restaurant te vinden, er klonken stemmen dus ben ik naar binnen gegaan, er zaten vier mannen aan een tafel naar de radio te luisteren. Juve voor de champions league.

Ik ga aan een tafeltje zitten en bestel wat te eten. Lekker! Ook weer vlees, een schaap, met gebakken aardappeltjes. Erg lekker. Dan hoor ik de vier mannen over ene Ruud Krol praten, Ik vraag of ik bij hun kan zitten. We raken in een leuk gesprek, soms Italiaans, soms Engels, wat dan vertaald wordt.  Het levert me 2 nieuwe facebook vrienden op. Zo mis ik de nazit van de squashmannen op dinsdagavond, wat minder.

Na een koffie en een goede uitslag voor Juve stap ik op.

Vanmorgen een simpel ontbijtje gehad, was ook inclusief de kamerprijs. Een kleine 1 persoonskamer. De Albergo wordt gerund door een Japanse familie, had ik gisteravond te horen gekregen.

Op weg. Het is bewolkt, maar er wordt geen regen verwacht. Laat de jas in de rugzak zitten. In het begin krijg ik nog in Ivrea een groet van een vrouw Bon camino!! En hup daar komen weer emoties los.

Lopen gaat goed. In het begin is het nog aardig vlak en lijkt het (behalve de architectuur) wel Nederland, Kikkers kwaken en de bomen staan strak in het gelid geplant. Wel weer veel kerken en abdijtjes. Een aantal midden tussen de wijngaarden. Zou er ook trappistenwijn zijn??

In Zwitserland op een bord gelezen dat de monniken daar  de terrassen langs het meer van Geneve aan hadden gelegd. Dan zal dat hier ook wel het geval zijn. De VF loopt samen met een torinowijnroute.

Van dorpje langs wijngaarden het houdt niet op. De kerktorens staan hier overal los van de kerk. Soms doen de torens ook dienst als stadspoort.

Ik krijg weer de mogelijkheid om een insalade mista te eten! Ook aan de vitamientjes wordt gedacht!

In Cavaglia staan er veel mensen rond de kerk, in de bar neem ik een biertje, het blijkt een begrafenis.

Als alle mensen naar binnen zijn loop ik verder naar het hotel.

Eet vanavond hier, het ligt een beetje buiten het centrum en ik heb niets anders gezien.

1. Hans Mensert:
    10 mei 2017
    Hans,
    Ik geniet van je verhalen. Wat een mooi avontuur maak je mee, en ja ik ben best jaloers. Geniet ervan en blijf mooie verhalen schrijven , ze worden met veel plezier gelezen. Respect en heel veel succes op uw tocht. Groet Hans Mensert.