Van Portopalo naar Modica 26-2-2017

28 februari 2017

Om half negen is de tas alweer gepakt en gaan we naar het ontbijt. Weer een lekker stuk taart en een croissant met jam. Afrekenen en op weg naar de Capa della Correnti; dit is dus echt het zuidelijkste puntje van Italië. IMG_1522Hier staat een gedenksteen voor een wandelroute die slechts 5.500 km omvat: van Trieste naar deze Capa. Misschien iets als Rome een te klein stukje lopen blijkt te zijn. :-))

IMG_1537We maken hier een aantal fotoos en besluiten naar Modica te gaan. Een stukje het binnenland in en een aanrader als je van Barok houdt. Het ligt gebouwd in een aantal steile dalen en staat bekend om zijn chocolade. Langs de hoofdstraat wordt je dan ook bijna bedolven door de chocoladewinkels. Het is zondag en langs de hoofdstraat wordt veel bric a brac verkocht. Zelfs zwaar verroeste appelmoesmolens worden te koop aangeboden. Wij besluiten omhoog te lopen om via een belvedere de stad te bewonderen. Weg uit de drukte. We vinden na wat zoeken boven in de stad een lunchplek. We nemen allebei een pasta.IMG_1545

Langzaam dalen we weer het dal in en gaan op zoek naar een slaapplek. Het stadje bevalt ons wel om de nacht door te brengen. Alleen is een B&B niet zo snel gevonden. Als we er een gevonden hebben is de oprit niet te halen; dus rijden we een stukje verder. Daar  blijkt dat je de weg niet mag afdalen dus dan maar een rondje gereden en de auto beneden laten staan. We hebben een kamer bij een pizzaria; waarvan de eigenaar in de winter in Como werkt, zo wordt ons verteld door de dame die oppast op het gebouw. We hebben uitzicht op een citroenboom en zitten 300m van het hartje van de stad. Bingo dus.

's Avonds zoeken we een restaurant op. We hebben nog steeds dat we iets te vroeg zijn. Na ons loopt de zaak langzaam vol.Weer Nero d'Avola; wat een lekkere wijn is dat toch en bijna altijd is de wijn ook nog biologisch. Kruidig met een cassis smaak. We gaan nu eens voor vlees. Ik een mixte grill en Liesbeth aan de varkenslapjes met sinaasappelsaus. Grillen doen ze hier met een sterke koolstofsmaak dus dat doen we dus niet meer nemen. Morgen rijden we richting Scicli en dan zien we wel weer verder..