Nog meer Povlakte, Van Vercelli naar Mortara 29 km

12 mei 2017 - Mortara, Italië

Weer een dagje Po, veel van t zelfde hoewel je langzamerhand toch de architectuur ziet veranderen. De eerste cascinas (Boerderijen) van baksteen doen hun intrede evenals de bakstenen fabrieken (leeg!!)

Ook de eerste muggen zijn er al, erg vroeg in het voorjaar.

En het lijkt steeds hetzelfde. Alleen vandaag heb ik minder damborden. Het lijkt zowaar af en toe ook nog eens gericht te gaan. Dat komt doordat je de hele tijd over een soort van dijk loopt en links en rechts stroomt op verschillend hoogte niveau het water. En soms hoor je het ook erg kolken. Verschillende watervogels gezien. en wat kleine dorpjes. Nu las ik gisteren in de krant dat ze vinden dat er teveel kebab zaken in de verschillende dorpjes komen. Maar er is ook een andere ontwikkeling. Ik zit nu in het 2e hotel dat door Aziaten gerund wordt, Vanmiddag in een dorpje was ook de hele bediening Aziatisch. Dat zag je een aantal jaren geleden nog niet, hoewel in zulke dorpjes als je nu doorkomt daar kom je als toerist niet zo gauw. En vaak ben je er al weer snel doorheen. Ook in de middelgrote steden is deze ontwikkeling te zien. Ook zie je meer donkergekleurde mensen. En niet alleen met riemen en andere prullaria.

Het lijkt dat ook Italie aan het multicultureren is geslagen.

Morgen weer de Povlakte....