Van Radicofani naar Aquapendente (33 km)

9 juni 2017 - Acquapendente, Italië

Gisteravond hebben we nog lang lopen zoeken naar het enige restaurant dat open was in het dorp. Het werd ook duidelijk waarom we niet in het hotel konden: alles zat pot dicht, zelfs het terras met een uniek uitzicht om te eten en de Toscaanse zon onder zien gaan: niemand..

In het restaurant lekker gegeten en besloten om de volgende dag een rustdag voor Liesbeth in te lassen. Vandaag zou het beter zijn om niet de 33 km te lopen maar om ons met een taxi in het volgende stadje af te laten zetten. We moeten nog een eindje en om haar nu al over de kop te jagen daar koop je niets voor. Daarnaast moeten we nog langer met elkaar doen. Dus besluit ik dat ik ook maar niet loop vandaag. Daarnaast is het verder splitsen van etappes geen optie want het vliegtuig is geregeld voor de terugreis. Ik dacht meer rustdagen te hebben; maar een dag in Siena hed ik niet meegeteld en dat Ik op zaterdag ipv zondag al in Rome moet zijn (Jorina vliegt zondag terug) heb ik geen schuif mogelijkheden.

Daarnaast hebben we gezegd dat we het laatste stuk (laatste loodjes) samen zouden doen!!

En ook ik voel na die maanden lopen dat de bodem van de reservetank bereikt is.

Maria heeft voor ons om negen uur een heerlijk ontbijt klaar; alleen zijn wij nog niet wakker.. Ze klopt op de deur en we kijken elkaar aan: hoe laat is het eigenlijk.. Het blijkt al 9 uur te zijn, geen wekker gezet en de interne klok is helemaal van slag.

Gauw aankleden en dan blijkt dat ze zich uitgesloofd heeft om voor ons wat lekkers te serveren. Eten in de keuken van een ander is ook altijd een leuke bezigheid.  Een telefoonnummer voor een taxi weet zij ook niet; wel komt ze met perziken en aardbeien aanzetten. De information zal wel open zijn vanochtend dan kunnen we het daar vragen. We gaan na het ontbijt naar de I, gesloten alleen open in het weekend.. De Bar, ook daar kunnen ze ons niet verder helpen. Het hotel…. Daar krijgen we een aantal nummers, die Liesbeth probeert te bellen.. Niemand neemt op. De Hoteleigenaar heeft in zijn klapper nog een naam. Weer geen gehoor. Dan belt hijzelf het nummer; er wordt opgenomen. We hebben om 12 uur een taxi naar Aquapedente. We worden opgehaald bij het hotel. Ok dan hebben we nog even. We gaan naar de kamer en pakken de spullen in. Dat wordt vanmiddag wassen van de kleren vooral de sokken mogen wel weer eens door een sopje.

Om 12 uur staan we klaar, om 2 minuten over 12 komt de taxi eraan. Hij verontschuldigd zich maar hij kan ons nu niet vervoeren.. Wel om 2 uur. Nou ja dan gaan we bij de bar zitten totdat het 2 uur is.

Een biertje helpt je er dan wel doorheen.. Een sandwich zou lekker zijn, maar eerst schut hij nee die heb ik niet geen brood meer… Dan voelt hij aan wat broodzakken en ja hoor hij heeft nog 2 redelijk verse dubbele boterhammen met salami.

Rond 1 uur moeten we afrekenen want de bareigenaar wil ook zelf eten. We mogen blijven zitten.

Om kwart voor 2 gaat de bar weer open. Wij wachten nog wel even.

Om 10 over 2 is daar dan eindelijk onze taxi. Hij brengt ons naar het centrum van Aquapedente.

Tijdens de rit wordt duidelijk dat we een juist besluit hebben genomen door ons te laten vervoeren; het grootste deel van de weg is de VF. Dat hadden we allemaal langs de weg moeten lopen (bijna 2/3) We zien verschillende groepjes lopen (28 graden).

We zoeken een terras en loopen daarna door naar de B&B, nog 1,5 km. Daar hebben we een schitterende kamer met uitzicht naar 2 kanten en een balkon. We hebben een droogrek, dus de was hangt al snel te drogen.

Rond 6 uur gaan we naar beneden naar het stadje. Vergeleken met Radicofani wonen hier hier veel meer jongeren.

We eten bij een dames kollektief dat een herberg/restaurant/pizzaria bestierd. Erg lekker eten! El Borgo is een aanrader.

Morgen naar het meer van Bolzano.  Dan komen de laatste 100 in beeld!!

1. Maarten:
    10 juni 2017
    Hoppa! Forza Hans en Liesbetha!