Weer een rivier met een grote wijnnaam. 23 km van Bex naar Martigny

4 mei 2017 - Martigny, Zwitserland

Na zo'n avond als gisteren, een Compostelle muntje van een Spanjaard (ook nog Gallicie) gekregen, die zijn vriendin niet meer wilde en vond dat ik die moest hebben..... Een gezellige avond in een restaurant, dat ik smiddag snel vond maar savonds niet meer kon vinden..

Tja daar loop je voor naar Rome Hans!!

Na dat de wekker weer voor niets lawaai begon te maken niet erg snel maar wel geolied (..) De tas ingepakt. Ik begin aan mijn 50ste dag.... Dus abraham weet waar je de mosterd haalt; en toch hij lijkt steeds leger te worden; lichter niet maar dat zijn de ervaringen zullen we maar zeggen. Hoewel ik als fanatiek papiertjes bewaarder wel regelmatig alle bonnetjes weggooi, nadat ze geregistreerd zijn in mijn alles omvattend spreadsheet.

Naast dit blog heb ik ook nog een rekenblad om van alles bij te houden, te plannen etc.. He ik sleep niet voor niets een pc van vele kiloos mee!

Soms denk ik dat het bewaren van het papier misschien wel lichter zou kunnen zijn. Maar dat is een illusie, een paar regen druppen en daar gaat het archief. Wil over 20 jaar nog wel weten wat ik zoal gedaan heb.

Maar genoeg between the lines.

Het was een korte tocht langs de Rhône (een keer goed daarna sneltypwijze)

Ik wist niet dat ook de Rhone een aantal beschermde diersoorten langs haar flanken had; laat staan dat er in dit stuk dat ik al zo vaak over de snelweg heb gereden ook gorges zitten, met lastige bruggetjes en bijbehorende klim/daling.

Een stukje en de zon gaat schijnen, maar na een uur is het toch weer tijd om de windstopper weer aan te doen, een koude wind komt vanachter en daarna ook nog wat regendruppels.

Toch als ik om half een Martigny binnen wandel is het weer even opengetrokken en ook weer net zo snel aan het druppen gegaan. Het Hotel had ik zo gekozen dat ik morgen niet zoveel km zou moeten maken, maar door Martigny lopen en langs een lange winkelstraat is wel leuk maar als je inmiddels 8 hotels voorbij bent gelopen wordt het toch een beetje anders.

Als ik mijn hotel heb bereikt, blijkt dat ik ruim 3 km van het station afzit. He dat heb ik toch maar van de etappe van morgen afgehaald!!!

Lunch etc en dan ga ik naar de Information om te vragen waar en wanneer de bussen naar Aosta gaan, zodat ik weet wanneer ik overmorgen in Orsieres een bus kan pakken. Na een half uur lopen (2,5 km) ben ik in het centrum en bij de I. Daar blijkt dat de bus naar Aosta niet elke dag rijdt....

Er gaan er 2 's ochtends en 's avonds op dinsdag en vrijdag en er gaat er een op zondagavond.....

Tja wat dan te doen. Ik vraag of ze voor me het hotel in Orsieres willen bellen; lopen die kant uit heeft geen zin, en een stukje doorlopen naar Bourg st pierre een dorp van niks en daar twee dagen zitten is ook geen lonkend perspectief. Het beste lijkt toch morgen dan maar een bus naar Aosta. En geen Orsieres. Daar doen ze moeilijk over de kosten van de annulering. Alles wordt direct met mij overlegd. Ze doet het prima!! het meisje van de Information.

Misschien moet ik een beroep doen op de verzekering maar ach dat zien we wel als we weer thuis zijn. Morgen dus de bus naar Aosta, maar die 3,5 km naar het station hoe los ik dat op..

Wel er gaat een bus van het hotel naar het station, 7 minuten overstap tijd, dat moet lukken. Zo dan maar een kaartje kopen voor het geval dat..

Ik bedank de dame van het I hartelijk. Ze wenst me zoals zovelen weer Bon Courage.

De bus vertrekt alleen wel erg vroeg, dat wordt dan geen ontbijtje..

Bij het hotel wordt daar een oplossing gevonden, Het treintje (voor het eerste stukje naar de Bernardtunnel, heeft op nog geen 5 minuten lopen van het hotel een halteplaats.. OK ook weer opgelost toch goed dat ik het kaartje al gekocht heb..

Maar dan zit ik morgen al in Italie.....Rome ik kom eraan......