Rotsen en het verlies van de rood witte markering Van Burg Reuland naar Dasburg 26 km

30 maart 2017 - Iserlohn, Duitsland

Zo goed als het diner was; was het ontbijt ook. Een potje koffie, goede boterhammen en nog voor de eerste kop koffie leeg was, werd er al gecontroleerd of er een nieuw potje aangeleverd moest worden. De wekker was zoals bijna standaard weer om 7.15 afgegaan en ik heb het nu gered om voor achten alles ingepakt te hebben. Het hotel zit in een bijgebouw dat net gebouwd lijkt te zijn. Mooie grote kamers en standaard 3 persoons. Heb lekker luxe op het 2 persoonsbed gelegen.

Ook vandaag begint het verlaten van het stadje met een stevige klim. Alleen deze keer volgen er meer en zal blijken dat er voor het eerst via rotspaadjes gelopen moet worden.

In het begin is het alleen zweten en stijgen en de zon staat al net hoog genoeg om over de bergen mee te knipogen, we gaan er een leuke dag van maken!!

Het lijkt enigszins alpien: stevige korte klimmen, rotsen, steile afdalingen langs aardige afgronden. Jaja we lopen in Luxemburg langs het riviertje de Our Via het boekje van de GR wordt er aangegeven dat die Luxemburgers niet meedoen met de (Franse aanduiding Rood/Wit) Zij hebben hun eigen aanduiding, tezamen met de Jacobsweg naar Trier, Tja de twijfel slaat een beetje toe, Toch over Trier??

Na een zeer lekkere kop koffie met een gerolsteiner en een stramme max al voor twaalfe, maar met een prachtig zonnig terras in Ouren. weet ik dat het nog een stukje lopen is, maar ik ben goed ingesmeerd tegen de zon.

Ook de hoed helpt om bij de moeilijke passages de takken niet in de ogen te laten komen. Daarnaast heb ik een prachtig zonnescherm. Ik loop in een mouwloos shirtje maar heb daar regelmatig spijt van. Langswiepende takken; een reden temeer om voorlopig de korte broek niet te gebruiken. Hoewel de temperatuur er om vraagt.

PS op het 3 landenpunt staat een monument dat herinnert aan de ondertekening van 25-3-57 van het verdrag van Rome. Wat heb ik 5 dagen geleden gemist??

Het eerste verdrag van de 6..Twee opmerkelijke dingen. Het verdrag van Rome .. Waar loop ik naar toe..

Al traverserend en klimmend over steile rotspaadjes en ingelaste trappen loop ik met de loop van de Our mee naar Dasbourg-pont. Bij het tankstation zit een lekker terras, maar ik word er niet geserveerd. Dan maar naar Dasbourg. Een heftige klim brengt me op een plein, waar ik al zwetend me afvegend de vraag krijg wat zoekt U: Hotel Daytona, nou de trap af links om en u loopt het hotel binnen....is in een bikershotel met Jan en Hilly, Voel me meteen thuis, na 2 biertjes en een praatje krijg ik een emmer warm water om mijn schoenen te reinigen en biedt Hilly aan om kleren te wassen.

Schatten van mensen. Er zijn er zoveel op de wereld als je loopt!!

Kom steeds weer nieuwe mensen tegen en iedereen reageert na verbazing allervriendelijkst.. De wereld is zo gek nog nie.....