Rust dag in Pont a Mousson. Liesbeth komt! (0-5km)

12 april 2017 - Pont-à-Mousson, Frankrijk

Eens lekker uitgeslapen; kom ik in de refter zijn rond 9 uur de lekkere broodjes al op, wel is er nog, roerei, pain integrale en stokbrood met sesam. De koffie is de beste van wat ik tot dusver heb gehad.

Vleeswaren, sapje en alles is even lekker ook de Yaourt nature (waarom worden in NL al die kleine bakjes yoghurt zo gesuikerd??)

Na 4 koppen koffie ga ik even de route voor morgen en eventueel overmorgen plannen want ik heb verder niets anders te doen; was gedaan op de camping. Dus wie doet je wat. Liesbeth zit al in de trein en komt rond 4 uur aan. In gedachten loop ik vele malen op en neer naar het station (0-5km). Ik weet dat het maar een kwartiertje is maar…

Nadat ik de route uitgeplozen heb, morgen een korte inlooproute voor Liesbeth en daarna een stukje verder.

Het is rond half 12 en ik loop het dorpje weer in op naar het favoriete terras.

Daar begin ik met een kopje koffie. Lekker. Het terras van het restaurant op de hoek, waar ze gisteren een luifel aan het plaatsen, vastmaken, waren met zes mensen. (erg leuk om te zien, als je zelf lekker in het zonnetje zit!) Met af en toe halsbrekende toeren. Zijn ze nu bezig om de vlonder te maken.

Later worden ook de stoelen alvast gebracht.

Nog even de benen strekken dus wat rondlopen en nog verder wat studeren op mogelijke verdere routes.

Rond half 4 loop ik richting het station. In het zonnetje sta ik op de trein te wachten. En daar is hij. Maar ik zie Liesbeth nergens; is ze achter mijn rug uitgestapt.

Samen lopen we het stadje in; ze vertelt uitgebreid over de reis en de afgelopen 4 weken.

Dit gesprek gaat verder op mijn favoriete terras, waar ze haar Grimbergen lekker laat smaken. Grimbergen heeft hier een sterke tappositie veroverd. Met als topaanbieding de printemps. Vers van de tap, mjam…

Ik laat Lies het onderkomen van de nacht zien en we wisselen veel ervaringen uit.

Rond 8 uur gaan we eten bij 2 parkieten Het restaurant heeft 2 zalen. We worden als eerste in het tweede zaaltje gezet dat binnen het halve uur helemaal vol zit. Gezellig!

Morgen ons eerste loopje samen. Spannend!

1. Joke:
    12 april 2017
    Veel plezier samen! Zal wel weer even wennen zijn maar geniet ervan samen, knuffels zus
  2. Marian:
    13 april 2017