Rust in Echternach mijn eerste stempel!! 0km

3 april 2017 - Echternach, Luxemburg

Eens geen wekker, maar toch al rond 7 uur wakker. Het weer ziet er goed uit. Maar eerst naar het ontbijt. Op mijn pantoffels, lekker zacht in vergelijking met de schoenen. Maar ze zijn de vloer aan het boenen en dan is het wel spekglad. Doe je voorzichtig met klimmen etc, zal je wat breken op een pas geboende vloer.!

Gelukkig reflexen werken goed.

Een glaasje jus een drietal kleine warme broodjes, een kan koffie en vleeswaren de dag is begonnen.

Ik kruip meteen achter het pc-tje. De rest moet gepland, maar wat gaat het worden, Als eerste etappe maar naar Junglinster en dan via het reisprogramma maar een fietstocht naar Langres plannen. He dat ziet er goed uit!  Er loopt een fietsroute langs de Moezel, die gaan we lopen. De etappes gepland. Dagelijks zo rond de 25 km en de onderkomens zijn ook gereserveerd. Tot 11-4 loop ik op eigen benen (nou ja zonder route boekjes of zo) Eens zien hoe dat de komende week bevalt.

Het zonnetje straalt dat het een lieve lust is, maar ik zit wel ruim 4 uur achter het apparaat de boel te plannen. Rond 1 uur even naar buiten een terras, een ansichtkaart voor oom Remy (dat is niet te vinden.. een kaartenstandaard. archaisch misschien?? Bij het busstation vind ik een kiosk en daar staat zo'n standaard. Ik koop een kaart met postzegel, kan ik niet met pinnen afrekenen. Nou ja dan maar even naar een bankomat/flappentap. Als ik geld heb, loop ik het stukje naar de kiosk weer terug. Ik probeer al likkend de postzegel te bevestigen, maar deze laat steeds los (is een zelfklevende.. ha ha)

Ik schrijf de brief op de kamer. Een goede stoel en een pen. Dan gaat de briefkaart op de post, maar waar vind je een brievenbus. Dan maar naar het postkantoor.

De brief gepost; op naar de kathedraal, wil wel hier mijn eerste echte stempel hebben. Bij de infostand willen ze mij wel een stempel geven. Zo ben je toch nog aardig heen en weer aan het lopen. toch al bijna 3 km oef!!

Morgen naar Junlinster en weer een Youth hostel.