Struinen in de duinen en door de bossen Van Drunen naar Liempde 30 kmH

18 maart 2017 - Liempde, Nederland

Het is een grijze dag; het heeft vannacht behoorlijk geregend. De straten zijn nat. Om half 8 kan ik aanschuiven aan het ontbijt. Weer erg lekkere boterhammen grof gesneden, daar kunnen ze wat van in NL. PaddestoelRond half negen afgerekend en de deur dichtgetrokken. Ze gaan me volgen! Deze dag staat in het teken van meer dan 75% onverharde wegen door de Drunense duinen en door de bossen van de Ijzeren man en de Meierij. Heerlijk die onverharde wegen, alleen kom ik op mijn tocht 8 mestkarren tegen. Met joekels van tractoren... Mestkarspoorer blijft weinig van de landweggetjes over door de enorme banden. Gelukkig is het droog en het lopen gaat voorspoedig. Ik heb de iphone regelmatig nodig om de weg die ik uitgestippeld had te kunnen blijven volgen.

Het pad door de duinen is rul en op een paddestoel staat: de rustende jager 4 km; dat is me iets te ver om.Duinpad Ook bij de ijzerenman loopt ik door hoewel het 200m zou zijn naar een restaurant. Wat verderop zit een hotel. Nou daar zal ik wel een bakkie kunnen doen. Ja hoor al moet er eerst overlegd worden. Spelende kinderen hebben net een zakkie chips gekregen en maken een kabaal van heb ik jou daar. Het hotel zit eigenlijk dicht maarja de deur stond open en dan loop je gewoon binnen.

Het hotel is het laatste stukje verharde weg en naar de spoorwegovergang is het een onverharde weg. Ik kruis twee A wegen waarvan ik Kasteeltje Vughtde snelweg bij Vught moet oversteken en Den Bosch Eindhoven daar kan ik via het fietspad onderdoor. Die weg naar Eindhoven voetpad 3blijf ik de hele weg verder horen; westen wind. Op ongeveer 500-200m loop ik langs boerenlandweggetjes richting Liempde. Als ik de kerktoren van Liempde zie bij de zoveelste oversteek van de dommel begint het licht te druppelen. Om 4 uur heb ik een onderdak in het Hof van Liempde. Een keurige kleine 1 persoonskamer. Het druppelen is overgegaan in een regenbui. Maar ik zit lekker droog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique Veldhoven:
    19 maart 2017
    Hallo Hans, ik zag net op LinkedIn de aankondiging van je mooie tocht. Veel plezier en voorspoed op je reis, zal af en toe even op je blog kijken! Groet, Monique