4-3 Taormina

14 maart 2017 - Zafferana Etnea, Italië

We worden wakker van de lekkere geuren; naast de kamer wordt het ontbijt voorbereid. Gisteravond hebben we bij het eten besloten dat we nog een dag hier blijven. Dan rijden we morgen naar Catania en zoeken daar dan een lunchplek langs de kust en rustig naar het vliegveld om rond 9.00 uur in het vliegtuig te stappen. Een nachtje extra blijkt geen probleem te zijn.

IMG_0064Voor vandaag gaan we naar Taormina, hier is Liesbeth met haar ouders geweest. Het weer is bewolkt. We rijden via de hoogliggende weg naar Fiumefreddo. Vandaar pakken we de kustweg op, een weg die lang is en met veel drukte. Er is weinig parkeermogelijkheid langs de zee. Steile rotsen of ommuurde bebouwing. Als we Taormina uitrijden zien we verwijzingen naar parkeren. In een grote garage zetten we de auto neer. Er is een pendelbusje naar het centrum van Taormina. We hebben geluk, kunnen meteen mee. Worden midden in het historische centrum afgeleverd. Het is er erg druk, veel toeristen en vele nationaliteiten, zoveel hebben we bijna nog niet IMG_0083mee gemaakt. De B&Bbeheerder gaf al aan dat het alleen nu leuk is om door het stadje te dwalen. In de zomer schijnt het er erg druk te zijn. Ook hier wordt voor historische bezienswaardigheden de hoofdprijs gevraagd. Voor het antieke theater moet je 30 euro pp betalen. Ons net iets te veel. Op een terras drinken we wat. En we schaffen wat likeur aan een gevolg van onze proeverij gisteren. De weg terug naar de opstapplaats naar het pendelbusje is zo gevonden en Toarmina rijden we gemakkelijk uit.

Bij Riposto zetten we de auto bij de visafslag; lopen een eind langs de boulevard, maar geen strand, alleen stenen.

In een "strandtent" drinken we wat en besluiten terug naar de B&B te rijden.

Riposto uitrijden gaat moeilijker dan gedacht. Op sommige plekken komen we door het eenrichtingsverkeer wel enkele malen langs. Dan maar digitaal

IMG_1608

de stad uit. Was ik vergeten dat het programma nog in de wandelstand stond. Tja, als je bij een stippellijntje uitkomt..... Ja dan weet je het wel. Uiteindelijk hebben we meer dan een uur gereden over een stukje dat hemelsbreed 20 km is....

's Avonds weer erg lekker gegeten in het dorpje, de nevel hangt zo laag dat je de druppels op de huid voelt. Morgen de laatste dag Sicilië!