Het vierde departement 52; van Contrexeville naar Bourbon les Bains

19 april 2017 - Bourbonne-les-Bains, Frankrijk

We blijven kuren, zo ook de voeten van Liesbeth. De Siciliaanse baas van het hotel; hij heet pippo en komt uit Taormini, heeft ons gisteravond voorgesteld om ons en stukje opweg te brengen. Anders is het volgende stop/overnachting wel erg moeilijk te bereiken. Pippo heeft ook connecties met.... De VVV van Taormini. Vanuit Contrexeville regelt hij uitstapjes naar zijn geboorte plaats en is hij voorzitter van de uitwisselingsvereniging tussen de bedrijven uit C en T. Soms lijkt hij net een DON. Hij zit aan zijn tafeltje er komt iemand bij hem zitten en even later vertrekt deze weer.

Al sinds 1974 heeft hij dit hotel. Maar Pippo kwam dus met het voorstel om ons een stukje met de auto verderop te brengen. Wij waren net van plan om na het toetje dit ter sprake te brengen.

Oja aan een ander tafeltje zat een man die ook uit NL bleek te komen, had ook in Eindhoven gestudeerd en had werktuigbouw gedaan. en woonde nu in ruste deels in Heemstede en deels in Orange. Gezellig wat heen en weer gepraat en misschien dat hij een wandeling in Roffa gaat boeken.

We worden na het ontbijt met een Duits stel naar Martigny les Bains gebracht, waarvandaan het nog ruim 20 km lopen is naar het einddoel van de dag, Bourbon les bain. Door het autoritje hebben we 10-15 km gewonnen) dat scheelt voor Liesbeth enorm. Het Duitse stel is op weg naar Compostella en met een bijtend koude wind en temperaturen rond het vriespunt loopt hij in een korte broek (waarschijnlijk omdat hij niet meer bij zich heeft. Ook zij loopt met weinig)

Ze lopen naar Compostella, Hun boekje geeft aan, 38 km, mijn app 31, dus wij lopen onze eigen weg, Zij gaan over de oude Romeinse weg... Wij ook maar steken schuin af en winnen zo een belangrijk aantal km"s, Die boekjes ook.....

Liesbeth loopt als een kievit, die weide vogel zie je hier niet. Veel weide vogels zie je hier niet, ook al is het hier droger, kouder etc dan in Luxemburg. De natuur is hier net zo ver als in NL toen ik begon en soms nogwel iets minder.

Het lopen gaat in een voortvarend tempo en voor we het weten hebben we al meer dan de helft erop zitten. Handschoenen aan dassen om guur echt guur is die wind die gelukkig van achter komt!!

Rond 12 uur luchen we en daarna lopen we door richting het hotel. We zijn weer de enige gasten.. We zitten net buiten het stadje aan een prachtig meertje, waar in de zomer een leuk terras/restaurant,pedalo's etc zijn maar nu even niet.

We lopen na de douche naar het stadje en drinken daar wat en eten voortreffelijk!!.

Rond half 10 is alles stil rond het hotel en Lies is al snel weg.ZZZZ

Morgen doen we de reis naar Langres ook weer inkorten. Liesbeth moet nog een kaartje kopen en dat kan beter maar ontspannen gebeuren..

PS bij het nazoeken van de mogelijkheden via ns reisplanner.. Vertrek 2 mogelijkheden zelfde vertrektijd uit Langres, kaartje A 7 uur reizen 190€; zelfde stukje zelfde tijd, 9 uur reizen, 210€ Rar ra hoe kan dat (beide 2e klas want 1e klas vol in de TGV en Thalys

1. Dilia:
    19 april 2017
    Scheelde de besparing in kilometers Door de autorit echt alleen voor Liesbeth enorm ?☺
  2. Hans HOEFNAGELS:
    24 juni 2017
    Groet van de man die jullie ontmoetten in Contrexéville, bij Pippo, nog steeds in Orange (studeerde ook in Eindhoven)...
    Jullie hebben het gehaald !! Petje af !!
    Groeten en wellicht nog eens tot ziens in Rotterdam,
    Hans