Wandelpaden; "Tanguy en Laverdure", bospaden 30km van Toul naar Goviller

14 april 2017 - Goviller, Frankrijk

Wakker worden in het, in renovatie zijnde, hotel Europe. Wel een leuk hotel trouwens een aanrader voor wie Toul wil ontdekken. En dat is een leuk vestingsstadje!! met een prachtige cathedraal. En leuke pleintjes en weinig loopafstanden tussen de cafe's.

Hebben we een simpel ontbijt gehad en daarna zijn we een supermarkt in gegaan om te zorgen dat de inwendige mens ook goed verzorgd kan worden.

Na de boodschappen en de waterverdeling gaan we oppad. We steken die rivier weer over ( hoe heette die nou weer??) en lopen langzaam maar gestaag de berg van de meander over. We komen weer uit bij de rivier, met een wat steile afdaling. Daar ziet Liesbeth een bankje maar ik loop even door want ik heb een restaurant gezien. Een kopje Thee (koffie) doet wonderen. Bij 376 verlaat ik dan eindelijk die rivier..

En welk teken zien we op het wandelpad voor ons verschijnen??

De GR en het jacobspad.. Kom je toch ook steeds tegen als je naar het zuiden loopt, gek hé. We lopen over bospadjes en paden. En we zien en horen regelmatig straaljagers over komen op een zeeer geringe hoogte . Delta's (Mirages??) en andere veelal 2 aan 2. Even later bij Ochey komen we bij de vliegbasis van het 1/3 nanterre aan. We zien er een aantal opstijgen en dalen. Ik voel me weer net als in de tijd van de strips van Buck Danny, Dan Cooper en Tanguy en Laverdure (PEP, sjors, kuifje en eppo lezers weten wel wat ik bedoel!!)

Wat hebben die Fransen toch met hun luchtvaart mis gedaan??

Wel mooi om een nabrander bij een straaljager te zien! Het cadeautje van de dag!

Na dit alles is het alleen maar kilometers maken door mooie dalen, afwisselende bossen en beginnende graanvelden. Wat opvalt is dat de bomen hier veel minder ver zijn uitgelopen dan de vorige dagen? Vreemd. Veel hoger zitten we niet, wel zuidelijker..

30km is toch wel ver. we merken beide dat het de grens van het vermogen raakt.

Uiteindelijk komen we aan bij onze Chambre d hôtes, staan we voor het verkeerde nr stil. Even later is dit opgelost, we krijgen onze kamer en kunnen er later een ontzettend fijne en lekkere maaltijd gebruiken. Liesbeth is om half 10 al onderzeil.

De route van morgen is volgens de route planner lopen 2 km verder dan de route van de fietsers. Omdat het toch alleen om "witte weggetjes" gaat besluiten we te kiezen voor de 26km variant!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke:
    14 april 2017
    Wat een geweldige ervaring en genieten samen. Veel mooie dagen wens ik jullie nog. Joke (gele ford Ka)
  2. Hans:
    14 april 2017
    leuk je toevoeging! (gele ka) toevallig gisteren allebei asperges gegeten! duim dik doen fransen niet moeilijk over!!
  3. Lyda admiraal:
    15 april 2017
    Lees iedere dag met veel belangstelling je reisverslag.Diepe knieval en petje af!!!Heel leuk om te lezen maar wordt daar al moe van!!Veel sukses!!