Witte weggetjes, rennende kuddes, veeldorpjes maar helemaal rien!! Goviller Beaudricourt 26km

15 april 2017 - Baudricourt, Frankrijk

Het uitgebreide ontbijt staat klaar om 8 uur in de kamer waar we gisteren ook hebben gegeten en een biertje gedronken. We laten het ons lekker smaken, weer eens vleeswaren en kaas 6 verschillende eigengemaakte jam en ook nog lekkere yaourt nature van een lokale boer! MJAM

De "witte weggetjes"zijn een begrip bij ons omdat we al jarenlang reizen op kaarten waar de wegen een kleur hebben (michelin Ign etc.) Rode wegen zijn druk en mijdt je als fietser wandelaar, gele wegen zijn soms goed om te fietsen maar kunnen druk zijn en witte wegen zijn meestal weinig gebruikte wegen, maar kunnen een fietser op extra steile beklimmingen trakteren. Omdat Liesbeth last van haar rechtervoet heeft besluiten we te kiezen voor een kortere route die ook nog een over asfalt loopt. Het vooruitzicht lijkt uitstekend, Ook nog eens groene lijnen  (toeristisch aantrekkelijk om voor om te rijden) en en waterig zonnetje. Wel wordt er mogelijk wat neerslag in de loop van de middag verwacht.

De wandeling is kwa omgeving weer magistraal. In de weilanden veel net losgelaten kuddes, die direct op die gek en zijn gezel afkomen rennen. Sta je opeens  oog in oog met een dertig tot soms wel 60 tal meisjes (koeien wel te verstaan). die soms ook nog eens hard op ons komen afrennen of soms zoveel weide hebben dat ze bijna een km met je meelopen/rennen. Ras maakt hierbij geen verschil!!

In het begin zien we meer landbouwvoertuigen dan autoos. Ook de dorpjes zijn zeer agrarisch. Dus alle commercie is er verdwenen. Ook hier heeft de schaalvergroting behoorlijk toe geslagen. Schuren zo groot zo heb ik ze in NL nog niet gezien. Laat staan het aantal landbouwwerktuigen dat er bij hoort.

Steeds hopend op een pauzeplek, besluiten we om bij een speeltuintje (goede bank met rugleuning) de lunch te gebruiken, een paar koekjes en water. Die Arme Liesbeth.

Na nog wat stops bij zit mogelijkheden komen we uiteindelijk aan bij ons doel van de dag Auberge du Parc in Beaudricourt, tegenover het oude station. Die trein die is er al lang niet meer.

De gerant laat zich ontvallen dat er hier ooit vijf kroegen en 2 hotels tussen twee gemeenten gelegen hebben en ook in de dorpen waar we door gekomen zijn waren  er cafe's. Maar ja......