Woensdag 16-5 Fietsen in 37 C!

23 mei 2018 - Shanghai, China

Liesbeth en ik hadden de wekker niet gezet. Dus om 8 uur, toen we klaar hoorden te zijn moesten we wakker gemaakt worden! Snel aankleden en naar de Familymarkt om een sandwich en melk te kopen en dan opweg naar de metro. Het is een aardig gezoek naar het juiste huisnummer, de andere boekers blijken ook Hollanders te zijn. Fietsen halen en dan op weg. Liesbeth rijdt bij Lisa (Chinese gids) om de grootste angst voor het fietsen op te lossen.

We fietsen langs en door de Lilongs, French Concession, Fuxingpark waar we een rondje door lopen, naar de Bund en een aantal andere highlights van S.

Het is verschrikkelijk heet. We drinken veel water, maar verliezen ook liters vocht. K wordt bijna onwel en zij en K gaan terug naar het appartement met een taxi. De fietsen van K&K worden door de groep mee genomen naar het eindpunt.

Daar nemen we afscheid van de andere mede fietsers en gaan we aan de overkant een cafe binnen voor een biertje en een broodje. Wat natuurlijk ook niet van een leien dakje gaat. Daarna op naar het appartement.

Het Pekingeend restaurant van 4 jaar geleden zit helemaal vol geboekt; maar er zit er ook een in het iamp gebouw; en die heeft nog een ster ook. We eten er ’s avonds meer dan voortreffelijk. We hebben net als gisteren een eigen tafel (en afgesloten Kamer) en nu zelfs een eigen hoofdober. M besteld weer een hoeveelheid voorgerechten en (bij-) gerechten en 3 eenden. De kok zelf komt de genummerde eend fileren. Er is een apart tafeltje voor en de ober zet de afgesneden plakjes op de ronddraaiende plaat. Ook de zeer dunne pannenkoekjes om het vlees in de doen en aan te kleden met de bijgesneden kruiden/groente en de saus staan daar op. Leuk om te doen; je eigen peking loempia’tje te maken.

De pekingeend laten we ons heerlijk smaken. En ook L heeft van de maaltijd kunnen genieten.

Na het eten we terug naar het appartement natuurlijk met de metro.