Zaterdag 2 juni Nu kunnen we snorkelen! Tjonge jongejonge…..

4 juni 2018 - Labuan Bajo, Indonesië

Nadat we al vroeg zijn gaan slapen op een lome deining, wordt ik wakker en ga naar het toilet en daarna zit ik een hele tijd te genieten op de voorplecht. Een sterren hemel, een volle maan, het gekabbel van het water op de rotsen, de enorme stilte en het geruis van de golven.

Dat is pas ontstressen……………….!!!!

Na een tijdje ga ik weer liggen en luister naar de geluiden en val weer in slaap. Rond zes uur worden we wakker. We krijgen pannenkoekjes met marmelade als ontbijt. En na een aantal pogingen met veel hilariteit slaat de diesel weer aan. Plof plof plof daar gaan we weer.

We gaan naar Mantabay, hopelijk (zeer kleine kans) zien we roggen. We varen een tijdje rond in de baai, een ieder staat op de uitkijk, maar de roggen houden zich diep in de stroming verborgen.

Helaas maar dat zat erin. We tuffen nu in de richting naar Labuan bajo, maar eerst maken we nog een laatste stop bij Kanawa eiland. Nu leggen we aan bij de steiger en gaan met de snorkel spullen naar het strand. In eerste instantie zou ik alleen het snorkelen proberen en L zou lekker gaan zwemmen. Maar ook L heeft zin om het nog een keer te  proberen.

Us haalt ook haar spullen en bij mij gaat gauw lekker. Ik krijg de slag te pakken. Machtig mooi koraalrif hier, veel kleuren, visjes etc. snorkelen gaat geweldig.

L krijgt hulp van Us en het gaat ook bij haar steeds beter. Ze snorkelt nog een tijdje samen met Us, ik snorkel er af en toe naar toe en ga dan weer mijn eigen weg en zij gaan steeds verder en ik ben ze op een gegeven moment kwijt. Aah daar gaan ze!! Ik ga als eerste naar de kant. L gaat even later nog  een tijdje alleen rondsnorkelen…. Het gaat prima!!

Na een tijdje nog op het strand geweest te zijn, gaan we naar de boot. De snorkelgear wordt opgeborgen en wat beginnen aan de lunch.

Na de lunch varen we het laatste gedeelte naar Labuanbajo, waar we rond 3 uur weer afmeren en waar Julius weer met de auto klaar staat om ons weer naar ons hotel te brengen. We nemen zeer hartelijk afscheid van onze bootvrienden!!! Wat een belevenis is het geweest!

In de auto nemen we afscheid van Julius, die namens de organisatie nog de aanpassingen memoreert en we zeggen nogmaals dat het helemaal naar ons zin is geweest en dat we hebben genoten van onze tijd op Flores.

Terug in het hotel gaan we nog na sidderen op de zitzakken aan het strand.

Weer een lekkere hotel maaltijd. Die hebben we wel verdiend. En we hebben dezelfde mensen weer die ons bedienen.

Leuk dat je daar dan ook weer grapjes mee kunt maken.

Morgen vroeg weer op en dan een vlucht naar Lombok.